Sommarens sista suck

I dag vågar jag vägra höstkläder och kör på med bara ben och somrigt hår.
Om man nu lyckats få en bränna i sista stund så vill man ju visa upp den.

Under morgonpromenaden var det 16 grader trots att klockan bara var strax efter sex och solstrålarna väckte liv i mig.
Och i kväll grillar jag hamburgare i en park.
Gränslandet mellan sensommar och höst alltså, det måste man ju gilla.

 

 

Rödnäsa

Åkte till Grekland i ett par dagar, för inspelningen av "Mästarnas mästare". Det har man kunnat se i tidningen, skrev en grej varje dag.
Man kan också se detta på min näsa. Den är knallröd. Bilar blir förvirrade när jag går förbi. Är det ett stoppljus? Ska de stanna?
Men nej nej, det är bara jag och min röda näsa som är ute på promenad. Sånt man får bjuda på.

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0