Nyår!

Även om det blir nyår varje år så älskar jag nyårsafton. Det fanns några år då jag kände att det bara var förknippat med en massa stress och att kvällen och natten skulle bli så där perfekt och underbar och då blev det en enorm press. Men sen insåg jag att om man släppte på den pressen så blev det så himla mycket roligare och det upplägg som vi har kört i några år med middag och hemmafest har varit så otroligt lyckat. Jag älskar nyår eftersom man får ösa på lite extra. Dricka massa bubbel, ha sina finaste kläder, lyxa till maten, köra på 100 % glamour med lösögonfransar och lockat hår och extra allt. Någon gång, när tiden och orken finns, ska jag ha en stor och maffig fest. Tänk videon till Pet Shops Boys "Being boring". Men inte i år. I år blir det succékonceptet vänner, god mat, skumpa och seeeeen fest. Temat, iaf på maten och lite runtomkring är 80-tal Dallas-style och jag är i efterrättsgruppen. Jag ska inte avslöja något för att förstöra överraskningen men jag kan säga att det blir något maffigt. Extra allt. Outfiten kommer nog kännas en aningen Sue Ellen med massor av glitter och så lite lockar. Lovar att det kommer bildbevis vad det lider. Hur ska du fira nyår?

Som en jojo

Skulle julen handla om att ligga stilla på soffan, kolla på film och läsa böcker?

Skulle inte tro det.

Har på tre dagar åkt från Solna till Gävle till Oxelösund via Solna och nu upp till Solna igen.

Julfrid, någon?

Mina nyårslöften

Jag har nog aldrig avgivit ett nyårslöfte. I alla fall inte seriöst.
Men inför i år, på utbrändhetens brant, är det ett som kommer tydligt till mig. Så det får det bli, och något mer bonuslöfte.

So, here it goes, nyårslöften för 2012

*Sätta mig själv i första hand. Bejaka vad JAG känner och tycker och inte vad andra vill och säger.
*Vara sann mot mig själv och mina behov. Lyssna på min kropp. Dra i handbromsen oftare.
*Gå på Way Out west.
*Äta middag på East (har aldrig gjort!)

There you have it. 2012 kan ni alltså se fram mot en egocentrisk Tess som skriker "men JAG då! Vad hände med MINA behov?!!?" i tid och otid.

Bildbevis

Väldigt dåligt bloggande här nu, på grund av flera olika orsaker. Ledsen för detta.

Var ju i London förrförra helgen. Det såg ut så här.



Vi började med frukost på Arlanda.




När vi kom fram drack vi öl och kollade på Bryan Adams på O2 Arena. Det var jag och grabbarna.




Johan hamnade under tomtens lastbil på vägen hem.




På fredagen var det fint väder så vi passade på att turista lite på vägen till Imperial war museum. Men John blev törstig så vi tog en två timmars ölpaus också.





Och så blev det fredag kväll och Anna anslöt och det firade vi genom att dra till Loco Mexicano i Notting Hill och sätta på oss lite sombreros.






Trots att vi var lite bakis kastade vi oss ut i trängseln på stan dagen efter. Carnaby Street var fint i julskrud. Och efter diverse kaffe, bakispizzor och annat var vi helt plötsligt redo för dinner and drinks i Soho.

Sen tog vi flyget hem. Men det är ju inget man dokumenterar direkt.

Aj!

Jag tycker förresten inte om att flyga.
Än mindre tycker jag om att flyga med värkande bihålor. Lite orolig för hur det ska gå på torsdag.
Slut på meddelandet.

Asså de e mycket nu

Ledsen för bad blogging den senaste tiden.
Jag trodde att jag jobbade mycket när jag var Londonkorre, men då hade jag ju inte också ett privatliv att balansera, eftersom ALL tid gick åt till att jobba.
Men den här hösten har varit galen. Har kommit hem typ halv nio nästan varje kväll i veckan känns det som. Skrivit idolkrönika varje fredag så helgerna har blivit extremt korta. Och så massa privata grejer på det.
Det tar aldrig slut känns det som. Hade ju dessutom bara tre veckors semester i somras, och det börjar kännas nu.
Därför är den här veckans korta arbetsvecka mycket välkommen. På torsdag morgon går planet till London för fyra lovely days och det ska bli så fantastiskt skönt. Dels att få hänga i London igen, dels att få vara ledig. Jag behöver det.
Ska bara bli av med den här förkylningen som verkar tycka att det var läge att komma på besök.

Och så är det ju lite grejer som måste fixas. Typ lämna katten till kattvakt. Typ packa. Typ gå på jobbets julfest i morgon kväll.
Men sen så!
(Synd bara att det inte är ett plan till typ Thailand eller Sydafrika eller Miami och en längre semester som väntar.)

On fire!

Min chef och goda kollega Lars gav mig den bästa komplimangen i går.

"Du är verkligen on fire i dag, Therese Färsjö", sa han.

Varför det är den bästa komplimangen? Jo, för att jag älskar att vara on fire. När man var ung och hungrig vikarie var man ju on fire jämt. Nu för tiden orkar man kanske inte vara det pre cis he la ti den, utan det är mer när jag får vara i mitt rätta element som det glimrar till. Mitt rätta element är direktsändningar, när det brinner till, när jag har en kvart kvar till deadline och MÅSTE få ur mig en text på den tiden. Och, när jag har dragit fram massa bra grejer och allt bara flyter på och man känner att man faktiskt presterar något. Som i går. Jävlar vad jag är on fire då.
Eller när jag är ute på fältet och stångas och armbågas. Det brinner utav bara den ska jag säga. Gud vad jag älskar't.

Jag älskar oftast mitt jobb, ska tilläggas. Också när jag gör längre intervjuer eller sitter en hel dag med en längre dokument om julkalendern. Men jag älskar det allra mest när jag är on fire.

Så, nu ska jag brinna i sisådär åtta timmar till. Sen, när jag har levererat min sista idolkrönika för den här säsongen ska jag luta mig tillbaka och ta helg. Och fy sören så skönt det ska bli.

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0