Tidsfördriv för att slippa gå ut i blåsten

Vad heter du: Maria Therese Caroline Hansson.
Var bor du: I den fina delen av Solna.
Trivs du där: I bland önskar jag att jag bodde mitt i smeten, men jo jag trivs.
Brukar du läsa horoskop: I bland.
Har du körkort: Ja, och en skitig Reanult som jag nästan aldrig kör. Det är Hjärtats jobb.
Favoritdjur: Katten Mitzy som ligger i sängen på sin kudde och sover just nu.

Festar du mycket: Njae, det kan jag inte påstå.
Sprit, cider, vin eller öl: Ja tack!
Brukar du bli för full: Hmm, aldrig. *håller fingrarna i kors bakom ryggen*
Antal kuddar i sängen: Fyra, men det är bara en som är min.
Äger du ett busskort: Nej, jag tjuvar Hjärtats vid behov.
Vad åt du till frukost: Te med äcklig smak, mörkt bröd med skinka och gurka och lätt a-fil med havrefras och russin.

Har du haft sex idag: Ingen kommentar.
Nästa mål i ditt liv: Att jobba utomlands.
Hur svarar du i mobilen: "Hej det är Therese".
Antal timmar sömn inatt: För få.
Sov du ensam: Nej jag värmdes av både Hjärtat och Mitzy.
Din hobby: Har ingen direkt hobby. Gills hångla?

Vad är det för veckodag?: Torsdag
Vad åt du senast: Köttfärs och linssoppa.
Vem fick du sms av senast: "Fisksoppa låter gott. Puss." Av hjärtat.
Vem ringde dig senast: Mamma
Godaste ölen du druckit: Hur ska man kunna komma ihåg sånt?
Vilka hårfärger har du haft: Har alltid varit en blondie, förutom en kort period när det var lite rödaktigt. Just nu är det dock mörkare.

Vad såg du senast på TV: Morgonteve till frukosten i morse.
Vad läser du för bok just nu: "Flickan under gatan" av Roslund/Hellström och "Självkänsla nu".
Längd: 175isch
Skostorlek: 39
Hårfärg: Mörkblond typ
Är du kär i någon: Ja, i min blivande man.

Vad gör du om ett år: Är på bröllopsresa.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ja, i Thailand ellr New York.
Dricker du: Ja, varje dag. Mest vatten och cola light. Och kaffe förstås.
Vilken parfym använder du: Har flera, men favoriterna är Red Delicious av DKNY, "Envy me" av Gucci och Cleans "Fresh laundry".
Vilka skor använder du: Alldeles för få av de jag har.
Dagens klädsel: Rödrutig klänning, svarta kalasbyxor och just nu svart huvtröja och duntofflor.

Följande är fräckt stulet av Ylwa.

Avlägset

Just nu känns det här....



...ganska långt borta.

Dagens outfit


Grå mysbyxor - H&M
Grå dunsockar - Hemtex

What's new?

Jag vet. Enorm bloggtorka.

Så, vad har hänt?

Jag har:
*jobbat
*firat Hjärtat på Imperiet och 2:3:5:1 på Berns. Fick omvärdera. I somras var det bara house när vi var där. Nu skön och dansvänlig soul. Men, vakterna och övrig personal fortfarande lika bedrövliga.
*Tomterockat på Amaranten med Amina i måndags. Mycket kul.
*Haft berättardag med jobbet. Mycket trevligt.
*Smitit från berättardagens middag och i stället ätit god middag med Hjärtat. Välbehövligt.
*vaknat upp och undrat om jag befunnit mig i ett glas med mjök.


Hej mitt vinterland... nu e jag här.

*scorat lite löp. Gött.


I bland tänker vi ganska lika. Aftonbladet missade dock en liten detalj. Förlovning.

Mer misär

Och vad som är even worse, är att jag inte har druckit något kaffe i dag, kom jag just på.
Inte konstigt att man är grinig.

Mer misär

Och vad som är even worse, är att jag inte har druckit något kaffe i dag, kom jag just på.
Inte konstigt att man är grinig.

Solokvist i Norrköping

Ni hör ju på rubriken, hur otroligt oglamouröst jag har det just nu.
Ensam. På ett hotellrum. I Norrköping, staden som alltid sover.
Ingenting är öppet. Inget liv någonstans.
I stället sitter jag här, med min dator, en cola light, och en sorglig ursäkt till fruktsallad nere från hotellreceptionen.

Om jag ens hade haft vett att boka ett ordentligt hotell. Med minibar. Eller en öppen pub.
Att jag inte bokade elite. Men jag ringde dit först, och då sa hon att det med största sannolikhet var fullt.
Eftersom jag hade lite panik och inte ville vänta en timme för att se efter ringde jag till Scandic och här är jag alltså stuck nu.
Ett crap hotell, med crap rum, utan minibar. Och baren i repan stängde för en halvtimme sen, så den hann jag inte med.

Nej, tacka vet jag hotell Moskva i Belgrad. Där fanns det en redig minibar.
Eller Belgrad överhuvudtaget för den delen. Utanför hotellet fanns en dygnetruntöppen butik med allt man kunde önska sig i dryckesväg, som man ju så ofta gör efter våra helgalna arbetspass.

Kanske är det bra ändå, att det inte finns någon minibar. För det är något sorgligt över att dricka i sin ensamhet.
Ska jag sitta här liksom, med lite vin, youtuba lite gamla klipp, kanske kolla in hotellets utbud av porr?
Nej, det var som sagt kanske lika bra. Jag får nöja mig med min fruktsallad och min cola light.
Dessutom, alkoholintag hade ökat på mitt redan jobbiga röksug. Och några cigaretter finns inte att få tag på i Norrköping nattetid. Om jag inte tar en 15 minuters promenad längs en enslig gata. Klockan ett på natten? Nej tack.
Och så röksugen är jag inte att det motiverar en taxi, som förövrigt inte går att få tag på. Jag fick GÅ till hotellet, genom Norrköpings ensliga gator. Hade jag däremot druckit vin, då hade det varit en taxi raka vägen till macken, that's for sure.

Vad är det förresten med hotellrumsvistelser, cigaretter och mig? Är det får många schlagerveckor med Lars "Lars Johansson" Johansson och Pappa Pop som har skadat mig? Troligtvis.

Hursomhelst, ni märker ju vilken miserabel tillvaro jag lever i.
Bäst att sluta nu. Men först, vad som är mer misserabelt. Jag har ingen tandborste, inget ombyte. Oförberedd på övernattning.
Åh söte jesus, ta mig härifrån. Jag har ju aldrig ens gillat Norrköping.

Förresten...

...vad är grejen med att mitt kåtslags-objekt Martin Rolinski och frugan Katarina är på typ ALLA vimmel och fester nuförtiden?
De är ju för fasiken nygifta, borde inte de vara hemma och.. eh... kramas extra länge. Eller åtminstonde höstmysa lite oskyldigt.
De kanske upptäckte att det inte alls var så roligt att vara gifta.
Eller, så är de panka efter bröllopet och passar på att vara lite ekonomiska och gratisäta så här i finanskristider.

Eller är det BWO-bossen Alexander Bard som har givit stränga order att han ska synas nu när bandet ska vara med i Melodifestivalen?

Eller så gillar de bara att gå på kalas helt enkelt.

So many outfits, so little parties

Jag vet, vilket jävla lyxigt i-lands problem. Men jag har banne mig för lite festiviteter i min kalender.
I min(a) garderob(er) hänger så mycket snygga outfits som bara väntar på att sportas på stan.
Men de får ju aldrig komma ut och visa upp sig.
Jag jobbar ju hela förbannade tiden, på kvällstid.
Och jag älskar att klä upp mig. Är inte typen som går ut i jeans och tröja.
Fan, man skulle va kändis, springa på partaj hela tiden.
Fast, då skulle kanske inte mina h&m-paltor duga.

Jag får helt enkelt börja gå partyklädd på jobbet, det är kanske det som är lösningen...
På lördag ska jag ju faktiskt på partaj efter jobbet så då har jag min chans.
Oj så paffa de ska bli i isladan när jag kommer i finstassen.

Från oss alla, till er alla....

I morgon presenterar SVT vem som ska vara julvärd i år.
Alltså, vem som ska få sitta där hela julafton i en studio, instängd bakom värsta ståldörren med en fjärrstyrd kamera.
Fuck alltså, inte sättet jag hade velat fira jul på direkt.

Anyhow, vem tror ni att det blir?
Jag har mina gissningar, ska bli spännande att se i morgon om det stämmer.

Stor puss till Ida

Jag visste väl att någon skulle ta den lätta.
Självklart var det Carola som gjorde "Det regnar i Sthlm" och ja, jag håller med dig Ida, det kan vara hennes bästa.

En stor puss till dig för att du tog det!

Förstörd låt igen

Ni som läser den här bloggen regelbundet vet att jag tidigare i höst har beklagat mig över att några av mina favvolåtar slaktas av idol-deltagarna.
På fredag finns det risk för att det händer igen. Robin B ska sjunga "Fields of gold".
Kul om jag inte kommer att kunna lyssna på den igen, då dör jag.

Det snöar här i Sthlm i dag

... du har det säkert bättre än jag.
Det händer inget särskilt, jag har det ganska bra.
Men det snöar här i Sthlm i dag.

Ps: En puss till den som först listar ut vem som gjorde original-låten, den som inte var vinterpimpad som den här. Ds.

Identitetskris

Åh, det här med när man inte känner igen sig själv i spegeln.
Det är liksom jobbigt.

I vanliga fall möts jag av en blond kalufs. Nu står det något mörkhårigt skräp där.
Som jag inte känner igen. Mycket konstigt.

Pratade just med fina M som berättade om en kollega som faktiskt hade börjat gråta när hon gick från blond till mörk.
Försöker minnas hur jag kände det när jag klippte av en halvmeter av mitt hår. Från rumplångt till pagekort.
Tror inte att jag grät, trots att det var en enorm massa hår som försvann. Tror inte heller att jag mådde speciellt dåligt.
Visst hajade jag till när jag såg mig själv i spegeln och visst var det konstigt att håret bara tog slut när jag drog det genom handen.
Men jag var nog ganska nöjd ändå.

Alltså, jag är ju ganska nöjd nu med. Och oj vad mycket komplimanger jag har fått. Pappa Pop tyckte att det var jättesött, kollegorna säger att det passar mig jättebra och Hjärtat svarade att telefonen nästan brann upp av mmset eftersom jag var så het.
Men ändå. Det känns liksom... konstigt. Jag har ALLTID varit en blondis. ALLTID. Och nu är jag inte det längre.
Tanken är inte att jag ska vara mörk jämt, det är mer en vinterfrisyr, och jag tänker go blonde igen till sommaren.
Men som det känns nu vill jag gå tillbaka på en gång.

Hmm, jag får ge det en vanemånad och se hur jag känner då. Känns det fortfarande konstigt till jul, då är det jag som masar mig tillbaka till frisören och beställer en blondinbehandling.

Mörk Tess - mörk litteratur



De här finfina maffiaböckerna inhandlade jag i dag.
Nu när jag har gått över till den mörka sidan måste jag ju också lära mig allt om livet under jorden, så att säga.

Who's in charge? Me, me, me!

Så här välkomnade jag vår vikarie Liv i dag.
Det gäller ju att visa vem som bestämmer va...


Nej, jag stod inte vertikalt, men det går inte att vända på bilden sörrni.

Even darker than the real thing

Så gick jag till frisören för att fixa till kalufsen på riktigt.
Jag skulle ju ändå klippa mig, och eftersom jag kände att den nya färgen var lite kall ville jag ha det lite varmare.
Vi la in guldslingor över hela håret. Och resultatet - darker than ever.


Jag vet, jag ser mongo ut, men jag orkar inte ta om.


Jo, det var så här det såg ut förut.

Bildbevis

Ni har efterfrågat bildbevis på den nya, mörkare, hårmanen.
Det ser lite dassigt ut på bilden, men så tycker jag nog att det är lite dassigt också.
Har fått massa komplimanger för det, men i morgon när jag ska klippa mig får det nog ändå bli lite guldiga slingor, för att göra det lite varmare liksom.

Oh well, here you are:



Som en bonus slänger jag med en bild på vår sushifest. Som ni ser var det inga små bitar, så att Ulli fick i sig 16 st tycker jag är sjukt imponerande. Jag var spymätt efter mina 9!

Facit

Okej, så hur blev då helgen?
Jo, Bond gick vi på och den var en besvikelse. Det som brukar vara behållningen i Bond är de fiffiga actionscenerna, men de var ihopklippta så att det gick jättefort och man hann inte se det fiffiga.

Men, lunch med Emma, shopping och fredagsutgång var ju toppenbra allting.
Och vinmässan bjöd på eftermiddagsfylla grande. Och sushirekord blev det nog ändå. För gullis alltså.
35 bitar under fredagens lunch, och 16 jättestora bitar till lördagens middag.
Och så blev det lite singstar. Jag briljerade som vanligt.

Gårdagen var jag helt matt. Det är påfrestande att ha ett aktivt schema tre dagar i rad.
Därför var lite fika och mys hos Matte och Nina med gudbarn och syskon en helt perfekt eftermiddagsaktivitet.
Pizza och soffmys med hjärtat och kisse på det kunde inte varit en bättre avslutning på helgen.

Trist med måndag och gråväder och jobb idag. Men hey, snart är det ledig helg igen.

Okej, det här med var man ska gå.

Jag har noll ideer just nu.
Därför tänkte jag att ni får tipsa mig.
Var ska vi:
gå ut på fredag?
Käka sushi på lördag?

Roppongi funkar ju alltid, men känner mig lite less på det. Vill prova nåt nytt.
Så kom igen. Tipsa tipsa tipsa!

Kom ledighet. Kom!

Sista passet nu och sedan fem dagars skön lediget.
Just den ledigheten som jag ska gå på nu är alltid extra skön. Jag har nämligen jobbat 5, varit ledig 4 och jobbat 5.
Nu blir det tvärtom, med bara 4 dagars jobb.

Och på torsdag får jag finbesök i form av gullis som kommer hela vägen från Pajala.
För att hon ska känna sig extra välkommen har jag tagit fram ett digert aktivitetsschema som jag hoppas ska passa damen.

Torsdag: Nya bondrullen på bio.
Fredag: Shopping på dagen. Middag och alkohol till Idol hemma. Sen utgång.
Lördag: Det goda köket-mässan. Försöka slå rekord i sushi-ätning.
Söndag: Oplanerad. Ullis åker hem.

Nå? Inte så pjåkigt va?
Emma, du är välkommen att haka på valfria delar av schemat.

Vad är det för fel på vanligt lantisdisco?

Alltså.
Jag har problem.
Stora klubb-problem.

Jag gillar att dansa. Svänger gärna lite på benen under en utekväll.
Men. Jag hatar house. Verkligen hatar.
Tycker att house, electro och all annat sån skitmusik är just skit, och verkligen inget att dansa till.
Vilket alltså skapar problem.
För, På alla ställen här i huvudstaden så spelas det house.
Antingen finns det barer som spelar schysst musik, men som är just en bar, och ibland när jag går ut vill jag verkligen gå ut och dansa, och då vill jag inte hänga på en bar.
Eller så finns det klubbar. Klubbar som spelar house.

De enda ställen som inte spelar house är "diskotek" där klientelet till större delen består av folk som är över 35 eller förorts whitetrash. Inget fel på förorts whitetrash, men jag har liksom inte så mycket gemensamt med dem.
Jag har ingen lust att hänga på Chaplin, Karlssons, Engelen eller Golden Hits. Eller Patricia för den delen.

Är det så mycket begärt att gå ett helt vanligt lantisdansgolv. Ni vet. När man går ut i säg, Nyköping, eller Halmstad eller vilken jävla ort som helst, så spelas det normal musik.
Och nej, jag pratar inte om Grease-medleyt och Jive Bunny. Men liksom vanliga danslåtar. Lite rnb-influerat, lite snabbare dansmusik. Men absolut inte house.
Ni fattar vad jag menar.

Var ska man gå för att få det? Jag har då inte hittat något ställe. Och tar tacksamt emot tips.

Storpotäten

Har ni sett ett så stort päron någon gång?
Det är ju helt galet.
Förhoppningsvis ska det kunna stilla min nattliga hunger.

Ordinary People

Visste ni förresten att Ordinary People med John Legend är den bästa kärlekslåten EVER?
Jo, så är det faktiskt. Spelar ingen roll om någon motsätter sig. Så är det.

Morr....

Du vet att du har en dålig dag när:

1. Du vaknar klockan ett och är helt väck.
2. Du inser att ditt hår är en total mess men du inte har tid att tvätta det eftersom du vaknade så sent.
3. Du precis missar tunnelbanan och får vänta 9 minuter på nästa.
4. Du nästan åker på stryk på Pressbyrån av ett surkart till mansslem. Karlfan är otrevligt mot allt och alla och står och skäller på kassörskan för saker hon inte kan rå över. När jag, som har bråttom för att inte missa bussen, lägger mina grejer vid kassan, innanför hans vantar som han har parkerat där, får jag en utskällning. När jag säger att jag bara flyttade på dem lite hänger smockan i luften. Charmigt.
5. Du missar bussen eftersom ovan nämnda man tar upp din tid.
6. Du upptäcker att bussen inte kommer långt utan stannar för rött ljus en meter från busshållsplatsen. Du snajdar dig dit och signalerar till busschauffören att du gärna vill åka med. Men vad gör fittchauffören? Jo, han vägrar och pekar surt bakåt mot hållplatsen. Sen står han stilla vid rödljuset i ca 3 minuter.
7. När du väl sitter på en annan buss mot jobbet smakar du äntligen på kaffet du köpte på Pressbyrån. Inte nog med att du bränner dig på tungan - du inser att kaffet är skitäckligt.

Jorå....

Tufft för snigelbarn

Haha, jag döööör!

http://www.youtube.com/watch?v=aSGd3x1coJE&NR=1

Helg schmelg

Åh, helgen blir liksom inte lika härlig när man vid tretiden måste lämna hjärtat och åka och jobba. 
Om man har haft en mysig förmiddag vill man liksom fortsätta mysa hela kvällen också. 

I dag var en sådan dag. 
Först promenad från Solna till city och lunch med Frida och Nicke. 
Sen promenad bort till Fridhemsplan i solen och kylan. 
Supermys och supertrist att inte få fortsätta på det inslagna spåret. 

I stället laddar jag för en kall kväll i en islada. 
Det går ju det också. 

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0