Hej roobios

I dag fick jag ett infall och köpte en massa nyttigheter på mataffären vid jobbet.
Det var nyttiga teer och antioxidanter och grejer. Jag tror att jag köpte upp halva Friggs sortiment.


Rött blåbärste, rött kanelte, rött citrus och ingefärate och antioxidanttabletter.
Oj så nyttig jag ska bli.

Och så har jag en vit månad just nu. Om jag bara kunde få kroppen att inse att jag ska ta tag i projekt bröllopsform också kan det ju bli riktigt bra det här. Jag kommer att bli hälsan själv.

Gött, det blir sol på bröllopet!

I mars gjorde Mia på jobbet en artikel om när meterologerna när semester. Och de om några borde ju ha koll på vädret liksom.
Jag väljer att lita på Per-Erik Åberg på SVT, ni vet han med lockiga håret som nu är kortklippt.

Han säger såhär:
Pererik Åberg Meteorolog, SVT:

- Det blir en skruttsommar för mig, inte många semesterveckor. Men jag tror att det blir en indiansommar i år så jag tar semester sent - i septembe
r.

Ni ser. Indiansommar. Semester i september.
Det säger ju allt. Det blir sol på bröllopet. Gött.

Cecilia på Taxi Kurir

Man bara måste älska henne. Cecilia på Taxi Kurir alltså. Hade jag varit kille, lesbisk eller bisexuell hade jag varit kär i henne.
Nu nöjer jag mig med att tycka att det är fantastiskt när hon lyfter på luren på natten när jag ska hem från jobbet.

Oftast möts jag av en trött gula blend-röst, eller någon snubbe som är allt annat är artig och inte har det minsta hyfs och fason (jo, jag inser att jag låter som en gammal tant här). Men Cecilia.
För det första svarar hon snabbt. Inte 20 minuters väntetid som det känns som i bland. För det andra har en sån otroligt trevlig röst. Och för det tredje, hon säger alltid: Jag skickar den på en gång. Och det låter så betryggande. Man vet liksom att hon verkligen vill att jag ska komma hem säkert. Att hon bryr sig.

Jag älskar när Cecilia på Taxi Kurir jobbar. Hoppas att hon jobbar restan av mitt pass. Då blir jag glad.

Blä!

Förlåt.
En vecka och två dagar av ickebloggande är inte acceptabelt.
Jag har inget att skylla på egentligen.

Vad annars? Jo, jag är tokförkyld och mår inte alls bra. Blä för det.

Inte fängslad eller så

Oj vad jag har varit dålig på att blogga.
Det är helt enkelt så att jag inte har orkat. Det är sjukt mycket jobb hela tiden, och den lilla tiden som jag är ledig vill jag gärna sova. Eller bara låta bli att skriva.

Men eftersom jag har spridit rapporter på andra ställen om att jag blev jagad av KGB i går känner jag mig ändå tvungen att meddela att jag lever och att allt är bra. Vi blev inte fängslade. Men det var nära ögat.

Lästips

Jag hade tänkt blogga lite här från semifinal ett. Men pressrummet vi sitter i är så syrefattigt att jag knappt orkar tänka. Så den lilla energin jag har tänker jag lägga på jobbet.

I stället föreslår jag att ni går in och läser min kollega Nunos utmärkta blogg. Vi tycker nog ändå likadant.

Greetings from Moscow

Så var man i det stora landet i öster.
Huvudstaden Moskva alltså.

Här har Ryssland just vunnit hockey-vm och ryssarna går banans. Det tutas och skrålar och förs ett jävla liv utanför hotellet.
Expressens finest har varit på fest med Carola och Malena och Dima Bilan och Dana International och Tatu och gud vet vem.
Nu dricker vi vitt vin från min medhavda box och snackar skit och lyssnar på Robert Palmer, Expressens ambullerande redaktion på plats i Moskva.

Lars, Sven och Nuno sitter och skypar med varandra, en halvmeter från varandra. Mycket roande.

Jag är lite vin-tipsy, så någon mer djuplodande analys får ni inte av mig för tillfället. Puss på er!

Tre lärdomar från Amsterdam

Trots att jag bara var i Amsterdam i sisådär 16 timmar fick jag ändå med mig några lärdomar.
Här är tre av dem:

*I princip alla röker haschisch
*Ja, myten stämmer, holländarna är v ä l d i g t liberala.
*Jag vill åka tillbaka igen.

She's got the look!

Ja men nu kan jag säga. Jag är i Amstedam! För att titta på Roxettes återförening. Som var cool. En bit pophistoria.
Har ingen bra bild, men jag kan bjucka på tre från hotellet.



Skön hotellsäng som jag ska prova snart.



Utsikt från hotellrummet. Lite grått, men jag gillar't ändå på någe vis.



Foto-Joel sitter i hotell-lobbyn och försöker skicka bilder och svär över hur illa datorn behandlar honom at the moment.

Nu har jag tre val. Sängen, taxi till Red Light eller en godnattöl på närmsta bar. Svårt val, det där.

Na na na na na, na na na na na na....



Nej men titta! Här sitter ju jag och Foto-Joel på en flygplats någonstans i Europa. Vi mellanlandar och kör international transfer som det heter på resenärspråk.
Var vi är någonstans? Det avslöjar jag inte, men en ledtråd är att jag har köpt mina favoritcigaretter för sjukt mycket pengar och att de i kiosken skulle sålt guleböjer om låtsasspråket hade varit på riktigt.

Hemligt uppdrag

Hoppla! Inte nog med att man flyger till Moskva på söndag, nu ska det minsann åkas iväg på hemligt uppdrag också.
Återkommer senare med var jag befinner mig. Tills dess kan ni spekulera vilt i kommentarsfältet.

Veckans projekt

*Göra klart bröllopspyssel del 1.
*Packa smart och lite (haha, att jag försöker lura mig själv varje gång, det är skrattretande) till Moskva.
*Jobba.
*Pussa på älsklingen.
*Åka till Moskva.

Njutning



Och så blev det lördag och vad som kändes som världens längsta helg ville aldrig ta slut. En båttur med Frida och Nickes fina skuta senare och vi satt på "J" i Gåshaga med rosévin och lunch i solen.

Helgen proppades också full med goda middagar, lite utehäng, bröllopspyssel och långpromenader. Då gör det inte så mycket att det är tidig måndag morgon, jag väcktes för tidigt och regner strilar ner.

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0