Mer drömmar

I natt red jag och Sara kamel, eller om det var struts, genom våra gamla barndomsmarker i Oxelösund.
Vi vinkade till rådjur som hängde i en dunge och en kanin som var på väg på fest hoppade upp på kamelen/strutsen för att tjyvåka lite.
Det var bara jag som red på den och Sara sprang bredvid. Men sen var kamelen/strusen tvungen att vila på gräsmattan vid Nyponvägen eftersom jag vägde så mycket. Då kom Saras pappa Börje förbi och sa hej.

Sen körde vi ett flygplan på motorvägen. Vi hade nämligen inte lärt oss att flyga så vi körde det som en bil. En stor Boeing var det. Oklart om det var några passagerare i planet eller var vi skulle.

Undrar var det är som rör sig i mitt huvud egentligen?

Konstiga drömmar

Jag är inne i en period av skitkonstiga drömmar, har jag märkt.

Jag har drömt att Hjärtat var jagad av polisen, åkte fast och skulle avrättas i elektriska stolen. Men då såg jag till att åka fast och hamna på samma fängelse så att jag kunde ta oss ut därifrån. Tydligt skadad av allt Prisonbreak-tittande.
Jag har drömt helknasiga drömmar som jag inte kommer ihåg några detaljer mer än att de verkligen var knasiga.

Vad betyder detta?
Det slutgiltiga beviset för att jag är sinnessjuk? Att jag har jobbat för mycket och verkligen behöver semester?
Jag vet då inte hur det ska tolkas.

Lär er svenska

I dag stör jag mig på: Folk som bloggar utan att kunna skriva.
Ja men ni vet vad jag menar.
När det knappast är läsbart. När meningarna liksom bara går på utan skiljetecken. Och det är felstavat. Och särskrivet.
När folk skriver som de pratar. Om de hade gått på speed.
Vet ni inte vad jag menar?
Ok, ett exempel.

Alsså jag STÖR mig på folk som skriver på sina bloggar och som inte kan skriva ni vet när man bara skriver rakt ut utan att KOLLA om det är rätt stavat .... eller om man INTE annvänder punkt och bara babblar på som om man pratade man ba OMG varför kan de liksom inte se till att det blir rätt och det är liksom bara såååååååå irriterande!!!!!!

Äsch, jag får inte ens till ett exempel så dåligt som man kan läsa på vissa bloggar. Men jag tror ni fattar.

And oh by the way...

64,2 kilo.



Det var bara det jag hade att säga.


Men åh!

Varför hade vi inte den här på bröllopet?
Att vi inte tänkte på den.

Hjälp mot bästissuget.

Jag saknar min äldsta och bästa vän Sara så mycket att jag håller på att gå sönder.
Eftersom hon bor 12 mil från mig kan vi liksom inte ses en vanlig vardagkväll för att dricka vin eller en kopp te och prata, prata, prata.
Vi har varit bästa kompisar sen vi var sex år gamla. 25 år med andra ord.
Det finns ingen som jag har skrattat eller gråtit så mycket med. Det finns ingen som vet så mycket om mig, som delar alla mina hemligheter. Det finns ingen som jag har så mycket minnen med.
Vi har haft våra perioder då vi inte har kunnat ses så mycket eftersom vi befunnit oss i olika länder eller i olika städer, men vi finns alltid där för varandra.
Och nu saknar jag henne så att det gör alldeles ont i mig.

Därför är det jag som hoppar på tåget söderut i morgon för ett dygn av alldeles underbart Sara-mys. Och det ska bli så fantastiskt. Can't wait!

Jobb jobb jobb

Jaja, men ha så kul i helgen då. Ni alla lediga. Usch. Ordet ledig smakar illa i min mun.
Vem vill vara ledig när man kan jobba? Va? Nej just det.

Att jobba är ju livet. Var det inte så?

Tack. Tack som fan.

Jag vill verkligen tacka grannarna för renoveringen.
Hoppas att det blir jättefint.
Jag ska tänka på hur fint ni får det nästa gång jag väcks tidigt på morgonen när jag har jobbat natt och behöver sova för att få jobba ytterligare en natt.
Det är med bilning av golv och allt annat sånt mysigt som låter när man renoverar är ju precis de ljud man önskar sig då.
Så tack så mycket. Tack som fan.

Kärlek vid första ögonkastet

Materialistisk? Javisst.
Men de här små godingarna fick mitt hjärta att bulta och banka extra hårt i går.



Hjärtat fick slita mig från dem.



Felet med dem?
Jag har inte råd med dem.
Och jag behöver dem inte.

Men jag vill ha dem.

Just nu:

Funderar jag på om det är tillåtet att äta Ben & Jerrys Chocolate Macadamia till frukost.
Är det det?

Användbar nyckelpiga

Till bröllopet köpte jag världens sötaste små näsdukar som jag tänkte att jag skulle ha när tårarna forsade ner för mina kinder under vigseln och vid alla härliga tal.

Nu har ju jag tydligen antingen nerver av stål eller ett hjärta av is efter som jag inte grät en droppe under dagen så mina små söta näsdukar med nyckelpigor låg där helt oanvända.

Nu när jag är superförkyld kommer de ju till användning ändå. Även om jag anar att den söta nyckelpigan nog hellre hade fallit offer för små lyckotårar i stället för äckliga gula snorattacker.



Bra saker med att vara sjuk

Det finns ändå några ljusglimtar med att vara sjuk.



Man får ligga nerbäddad i soffan och mysa med fina missen hela dagarna.



Underbara mannen skämmer bort en med god mat - i går panerad torskfilé med hemlagat potatismos och gröna ärtor - OCH favoritglassen från Ben & Jerrys.

Nu skiter jag i det här

Jag skulle lätt kunna vara hemma en dag till.
Förkylningen har fortfarande min kropp i ett benhårt grepp.
Men jag orkar inte gå och skrota här hemma längre.
Det är ju sååå tråkigt.

Så nu är det jag som tar mig i kragen och åker till jobbet.
Jag tänker skratta den här förkylningen rakt i ansiktet.

Däbbt i däsan

Blä.
Det är verkligen aptrist att vara förkyld.
Ögonen har gått från att rinna till att klia dock, ett framsteg.
Men halsen killar och jag hostar och näsan är täppt och huvudet bankar.
Bara att bädda ner sig djupt under täcket, låta dunsockarna sitta på och tycka synd om.
Vi ses på andra sidan.

...

Jag stod och strök lite kläder som leget i tvättpåsen alldeles för länge.
Hittade sommarkläder och tänkte att de här ska jag lägga undan.

Men sen kom jag på att det kan jag ju inte. Jag ska ju ha dem om en månad.
Oj så otroooligt tråkigt det ska bli.

På min önskelista just nu

*Byxdress i svart från Soaked in Luxury
*Skinnbyxor
*Supersnygg fuskpälsjacka från H&M
*Paljettajts
*Snyggt vitt tunnt linne att ha över ex skinnbyxor eller tajts till vassa klackar.

Pälsjackan är ytterst onödig eftersom jag redan har två. Dock ingen som är exakt så.
De andra grejerna vill jag väldigt gärna ha. Gärna före lördag så jag kan ha på mig något av de på kvällen då jag ska göra stan osäker för en gångs skull.

Problemet är att det inte riktigt går ihop med mitt löfte att a) inte impulsshoppa saker jag inte behöver och b) inte använda mitt kreditkort den här månaden.

Hmm, vad göra?

Samtal eller KBT?

Jag ska börja gå i terapi, har jag bestämt.
Nu är bara frågan vilken sorts terapi jag ska välja.

Samtalsterapi, eller KBT?
Tål att funderas på.

Du är allt *varning för cornyness*

På vårt alldeles fantstiska och underbara bröllop läste vår vigselförrättare upp en text som jag hade valt ut till Hjärtat.
Jag vet, det är lite corny men när jag lyssnar på den nu (det är egentligen en låt av Sonja Aldén) får jag världens gåshud och gråtklump i bröstet.

Här är texten:

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår

När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge

Ja, all min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

Oplanerad vinkväll

Och promenaddejten blev en spontan vinmiddag på thaihak i Aspudden med fina Linda som jag har saknat så mycket.
Torsdagskvällen blev alldeles underbar.

Och före det en skön men kall promenad. Och före det en mysig kanelbulle-fika på Cinnamon med underbara Magdalena.
En bättre torsdagkväll än på länge helt enkelt.

Idol

Såg ni Idol i går?
Det är ju inte klokt vad dåliga de fem killarna var.

Patrik totalslaktade en av U2:s vackraste låtar i helt fel tonart. Rasmus såg ut som en förväxt och överviktig medlem av Sum41 (seriöst, vad var det för styling?) och gjorde någon konstig version av en av världens mest uttjatade låtar.
Carl tog i som en liten duracellkanin och tog verkligen uttrycket ge allt på allvar. Tyvärr verkade han ha hämtat det där alltet på helt fel ställe för det lät förjävligt.

Juryn öste beröm över Rabih och jämfört med de tre tidigare var han mil ifrån deras prestationer men det kändes ändå darrigt och nervöst. Lilla Erik fick studion att gå bananas och juryn att ställa sig upp och applådera. Vilket nog är en helt normal reaktion när det kommer någon och äntligen kör järnet efter fyra usla och mediokra framträdande men så bra var det faktiskt inte.
Var det bara jag som tyckte att det lät helkonstigt när han skrek sönder lungorna i en alldeles för hög tonart, eller är det min tv från stenåldern som gör att ljudet blir så konstigt? I så fall ber jag om ursäkt. I så fall sjöng nog Patrik, Rasmus och Carl också bra. Och alla de som röstades ut under auditionturnén också.

Nej, killarna levererade inte i går. Jämför gårdagen med tjejerna i tisdags. Eller nej, det går inte. Tjejerna var ljusår från killarna. Samtliga tre tjejer som röstades bort av svenska folket i tisdags platsar i kvalfinalen på fredag. Inte en enda av gårdagens tre killar gör det om man ska bedöma vad de presterade i går.

Nu hoppas jag på att juryn tar med de bästa som sina wildcards och inte går på att det ska vara två killar och två tjejer. (Eddie och Clara är två självklara favoriter för mig.)
Och att tjejerna inte ryker en efter en som det brukar vara i de här programmen. Visst, det ger mig vinkeln "tjejslakt" hur lätt som helst, men jag är faktiskt ganska less på just den vinkeln. Jag har kunnat använda den ganska friskt de senaste åren. Så jag slipper gärna.

Och så ska det bli spännande att se vilka tjejer som går vidare i kväll.

Torsdag

Sista lediga dagen innan fem dagars jobb. Spenderas så här.

Mysfrukost med tända ljus, dator och hemmalagad latte från bästa espressomaskinen.

11.45: Har tid bokad för smärta.

Åka till söder för att boka tid för ny tatuering.

Fikadejt med Magdalena.

Promenaddejt med Linda.

Idol på tv.

Återigen, kunde varit sämre.

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0