Idol

Såg ni Idol i går?
Det är ju inte klokt vad dåliga de fem killarna var.

Patrik totalslaktade en av U2:s vackraste låtar i helt fel tonart. Rasmus såg ut som en förväxt och överviktig medlem av Sum41 (seriöst, vad var det för styling?) och gjorde någon konstig version av en av världens mest uttjatade låtar.
Carl tog i som en liten duracellkanin och tog verkligen uttrycket ge allt på allvar. Tyvärr verkade han ha hämtat det där alltet på helt fel ställe för det lät förjävligt.

Juryn öste beröm över Rabih och jämfört med de tre tidigare var han mil ifrån deras prestationer men det kändes ändå darrigt och nervöst. Lilla Erik fick studion att gå bananas och juryn att ställa sig upp och applådera. Vilket nog är en helt normal reaktion när det kommer någon och äntligen kör järnet efter fyra usla och mediokra framträdande men så bra var det faktiskt inte.
Var det bara jag som tyckte att det lät helkonstigt när han skrek sönder lungorna i en alldeles för hög tonart, eller är det min tv från stenåldern som gör att ljudet blir så konstigt? I så fall ber jag om ursäkt. I så fall sjöng nog Patrik, Rasmus och Carl också bra. Och alla de som röstades ut under auditionturnén också.

Nej, killarna levererade inte i går. Jämför gårdagen med tjejerna i tisdags. Eller nej, det går inte. Tjejerna var ljusår från killarna. Samtliga tre tjejer som röstades bort av svenska folket i tisdags platsar i kvalfinalen på fredag. Inte en enda av gårdagens tre killar gör det om man ska bedöma vad de presterade i går.

Nu hoppas jag på att juryn tar med de bästa som sina wildcards och inte går på att det ska vara två killar och två tjejer. (Eddie och Clara är två självklara favoriter för mig.)
Och att tjejerna inte ryker en efter en som det brukar vara i de här programmen. Visst, det ger mig vinkeln "tjejslakt" hur lätt som helst, men jag är faktiskt ganska less på just den vinkeln. Jag har kunnat använda den ganska friskt de senaste åren. Så jag slipper gärna.

Och så ska det bli spännande att se vilka tjejer som går vidare i kväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0