Söndagsångest av grövsta sorten

Nästa måndag börjar jag jobba. 
Sist jag jobbade var den 5 juni 2013. Då var jag höggravid intet ont anande om vad jag hade framför mig. 
Sedan dess har jag fött en unge och nu är jag morsa till en ettåring. 
Jag har självklart förändrats massor under det gångna året. 
Det känns skitläskigt att börja jobba! Jag har aldrig varit borta från jobbet så länge. 
Och så känns det så konstigt att jag inte ska vara hemma med Elliot längre. Att vi inte ska ha våra dagar tillsammans, våra rutiner, vår tid. 
I stället ska han vara hemma med sin pappa och det kommer att bli superbra för båda, det är inte det jag oroar mig för. Utan det känns bara sorgligt att vårt år har gått så fort och att min lilla kille har blivit så stor att han inte behöver mig hela tiden längre. 

Sista veckan som kommer nu alltså. Fan vad jag ska maxa myset. Och vilken sjuk söndagsångest jag kommer att ha om en vecka. Jag utesluter inte tårar och överdosering av salt karamellglass. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0