Helgen v. 43

Jag har haft bästa helgen!

Det började med Amina kom till mig i fredags morse. Efter frukost och lite jobb drog vi in till stan för som serious shopping. Vi fick nästan panik inne på Primark, jag köpte värsta fina mössan på River Island och Aminas shoppingpåsar blev fler och fler.
Efter lunch i Soho åkte Amina iväg på fest på ett kontor och jag åkte och träffade den här mannen.



Bruce almighty

Väl hemma igen beställde vi pizza och jag fick nöjet att lyssna på Aminas skratt i vardagsrummet medan jag satt och jobbade. Sen hjälptes vi åt med tidningarna när de kom på natten.

Lördagen hade jag ledigt och efter smarrig frukost med crumpets, scones med clotted cream och sylt och te drog vi till Kensington High Street eftersom Amina inte riktigt var färdigshoppad. Där blev det mer serious shopping och jag köpte en överraskning till kvällens utgång som jag presenterade senare under högtidliga former. Jag kan säga att det blev succé. Läs vidare så får du veta vad det var.

Sen åkte vi till Broadway Market uppe vid London Fields.



14 grader och sol sista helgen i oktober - ja tack.


Efter Broadway som var en besvikelse drog vi till Spitafield market i stället, där Amina köpte en helt magisk klänning.

Sen var det dags för Pimms på puben tyckte vi.



Pure heaven.

På vägen hem från min lokala pub hittade vi JÄTTEstora löv på marken. Jag blev väldigt fascinerad.




Efter fix och bubbel hemma drog vi till Camden för middag och dans.
Och eftersom det var Halloween passade min överraskning väldigt bra.



Tada! Say hello to the swedish kittens.





Vi hade en helt galet rolig kväll på Proud i Camden med massa dans, dans, dans.

Sen hem för lite cola, överbliven pizza och sömn.

Nu har jag vinkat av Amina på Paddington. Jag har ont i både magen och kinderna efter allt skratt.
En helg med en av de bästa var precis vad jag behövde.


Dagens comeback

Säg välkommen tillbaka till paljettbyxorna!
Förra höstens och vinterns favoritplagg har fått vila i garderoben under våren och sommaren, men i dag fick de åka på när det vankades intervju med föredetta pojkband. För att känslan inte skulle bli partyparty kombade jag med jeansskjorta och boots. Och fick komplimanger av mina intervjuobjekt.






Vilka jag träffade?
De här två suddiga herrarna. Intervju i Expressen i morgon.



Howie D och Gary B, de gamla Take That-rävarna.

Just nu

...funderar jag på om jag ska äta kyckling eller fisk till middag.
Vadå, tycker du att det är en trivial fråga? Det är ju jätteviktigt.
Framförallt så är valet avgörande för nivån på min arbetsinsats i köket.
Fisk = laga från scratch. Koka potatis, göra potatismos, steka fiskfiléer, koka ärtor.
Kyckling = värma rester från kycklingmiddag i förrgår.

Åh, alla dessa val!

Status


Status: Seg och ofokuserad. Men glad för att finaste Mini snart landar i stan. Och sladdar in hos mig på fredag morgon.
Dricker: Diet Pepsi ur burk, från sexpack.
Senast inkomna samtal: Räknas Skype? I så fall från Hjärtat. Eller nej vänta, det var ju jag som ringde honom...
Senast inkomna sms: Ok. Jag startar upp nu.
Senast inkomna mail: Yes!!! Uppslag.
Snart: Jobb, jobb, jobb och mer jobb. Samt fundera ut ny plan för fredag eftersom Bruce förstörde den tidigare.
Ikväll: Jobb, jobb, jobb, jobb, jobb.

Dumma Bruce!

Jag gillar ju Bruce Springsteen. A lot.
Men just nu är jag lite sur på honom för att han förstör mina helgplaner.
Dumma dumma Bruce.

Stockholmshelg

Torsdag
*Sjukhus och nyopererat Hjärta.
*Middag och vin hos Frida till halv tre på natten.
*Mys med katt.

Fredag
*Naprapatbehandling och fika hos Sara.
*Lasagne.
*Förkyld.
*Mys med katt och man.
*Rocky road-glass.
*Idol.

Lördag
*Tokförkyldare än tokförkyldast.
*Mys med man och katt.
*Rocky road-glass i tvsoffan.
*Film.

Typ så.

Mycket nu

Oj, oj.
I dag är det mycket.
Har ett helt A4 med saker som ska göras. Det är intervjuer som ska göras, texter som ska skrivas, intervjuer som ska skrivas ut.
Sen är det några praktiska saker som måste göras också.
Återkommer när jag kan andas.

Klipp, klipp

Snygga Anastelle har klippt sitt hår kort, i värsta vrålsnygga frisyren.
Och nu blev jag ju så sugen på att bara göra en copycat rakt av. Att klippa det så där snyggt kort.
Men jag har ju sparat så länge. Och jag älskar mitt långa går. Men blir så fasligt trött på det i bland.
Nu har jag förvisso just klippt min lugg, så då kan jag inte klippa en sån där snygg frisyr som Anastelle sportar.
Det får bli min ursäkt tills jag har modet att klippa till jag också.

London

Ja, och om jag hyllar New York måste jag ju hylla min nuvarande hemstad.
I ärlighetens namn har jag aldrig varit speciellt inbiten Londonälskare förut. Schysst stad, men det är inget som har gjort att jag vill vallfärda hit. Har hellre åkt till andra ställen.
Men London, vad jag älskar dig.
Jag börjar utveckla starkt anglofila drag.
Jag vill sitta på puben en söndag och smutta på en pint. Promenera i Regents Park med en kaffe i handen.
Äta crumpets och engelska muffins (scones typ) och dricka te dagarna i ända.
Jag vill fly stan över helgen och ta in på något litet B&B i Wales eller nere i Dorset.
Jag vill helt enkelt inte flytta härifrån. Inte än.

I dag tog jag en liten promenad i delar av mina hoods som jag ännu inte upptäckt. Det är ju en hel del att upptäcka om vi säger så.
Jag hittade en vacker liten handelsträdgård på väg ner mot kanalen, ytterligare en mysig pub och massa små restauranger med uterserveringar där folk satt. Ja, man kan fortfarande sitta ute här, även om hösten är här nu.
Och så alla husen. Bara att promenera runt på gatorna i min närhet gör att jag får svindel. Jag vill bo i vartenda ett av de där husen.
Jag älskar mina hoods i Solna, och framförallt älskar jag det som väntar på mig i mina hoods i Solna. Men de här hoodsen alltså. Det är ren och skär lycka att promenera runt här.

Och det finns så mycket kvar jag vill uppleva. Jag vill ta tunnelbanan till någon random station och hoppa av där och bara gå runt och upptäcka. Jag vill bli stammis på ställen, jag vill hitta rutiner i den här underbara underbara staden.

London, vi har just påbörjat ett fantastisk kärlekshistoria. Jag hoppas att den kommer att vara länge.

New York

Alltså det är konstigt det här med New York.
Innan jag åkte dit trodde jag att jag skulle bli helt blown away.
När jag väl var där så var det inget speciellt.
Förrän jag åkte hem.
Nu är jag helt besatt av stan och funderar på när jag får åka tillbaka.
Lyssnar på "Empire state of mind" med Alicia Keys och drömmer mig tillbaka till Soho.




Come play!

Jag vet inte vad modepolisen skulle säga om dagens outfit, men jag kände mig i alla fall ganska cool och comfy i min lekdräkt. Byxdress alltså.
Tog också fram tjocka sköna halsduken för första gången. Egentligen behöver man inte halsduk, men eftersom jag bara hade kavaj över den ganska tunna byxdressen när jag skulle iväg på lunch behövdes det något varmare.
Med mina älskade nikesneakers på fötterna gled jag runt som värsta sporty spice.



Jag fick förresten veta i dag av mitt lunchsällskap att Paul Weller just flyttat in i i mitt hus. Och att Jude Law är stammis på Raoul's Deli nere på "min gata". Och så bor ju Paul McCartney och Kate Moss bara ett stenkast från mig, på samma gata. Och Sienna Miller bor nere vid kanalen i Little Venice som inte heller är så långt bort.
Paul Weller i samma hus. Hoppas vi ska ha gårdsfest snart.





Cocoon

Ni vet hur man vissa dagar bara vill omge sig med mjukt.
Man skulle, om man kunde, ligga i en slags kokong av vit, fluffig bomull. Eller i en hög av fluffiga duntäcken, som liksom omsluter en och ger en trygghet och värme. Det finns säkert någon psykologisk förklaring för det, typ en längtan tillbaka till känslan inne i mammas mage, vad vet jag.

Men där är jag i dag. I det mjuka bomullsstadiet. I morse när jag vaknade var det dimmigt och det förstärkte min längtan efter att få vara inlindad i något varmt, tryggt och mjukt. Nu skiner solen, men mitt cocoonmood kvarstår.

Så i dag blir det inga hårda eller sträva kläder. I dag har jag på mig supermjuka och sköna haremsbyxor, den mjukaste tröjan du kan tänka dig, gjord av ekologisk bomull och en mjuk kofta med angoragarn.
Sa jag förresten att jag ville ha sånt som var mjukt idag?

Tess trollpacka

Ett plagg som jag har funnit väldigt användbart i det här ovana men underbara vädret är den här stickade västen med pälskant.
Eftersom det är lite kallt i skuggan, men supervarmt i solen är den helt perfekt att ha över kläderna när det känns för varmt med jacka. Och så är den lite shabby chic så där. Lite lagom Londonsk, typ.

I helgen fick den följa med till Portobello road som sällskap till jeanskostymen. Där trivdes den.





Och i dag har den fått värma över svarta långklänningen. Men jag var barbent och hade ballerinas när jag satt och åt lunch i solen, utomhus. Lovely!

Will!

I söndagens Expressen kunde du läsa min intervju med den här fantastiskt roliga mannen.



Missade du att köpa tidningen? Synd för dig.
Men tur att artikeln också finns här.

Da weekend

Hur helgen har varit?
Underbar!

Jobb som vanligt, och så Hjärtat på besök. Sol och 20 grader.
Vem kan klaga då liksom?

Fullständig rapport kommer när jag inte har en man här att pussa på.

Inte för att vara dryg men...

...ni njuter väl av hösten där hemma?

Förresten...

...så säger Met office (brittiska SMHI) att det ska bli 24 grader i helgen här i London.
Höst någon?

Introducing... drömskorna!



Här står de, de fantastiska skorna.
Den suddiga bilden med ojämnt ljus gör dem inte rätta.
Men de är helt, helt underbara!
Åh, jag längtar tills det inte är mellan 18 och 22 grader i London så att jag kan få börja använda dem.

Mossa

När jag läser mitt förra inlägg så inser jag verkligen EXAKT hur mossig jag är i huvudet i dag.
Det är ett under, för att inte säga ett litet mirakel, att jag har lyckats jobba hela dagen på bara tre timmars sömn. Tål att upprepas: Bara tre timmars sömn.
Jag har ju faktiskt gjort golfdebut i dag. Nej, inte spelat alltså, men bevakat.
Och jag kan säga att gummistövlarna verkligen kom till sin rätt i den Walesiska leran.
Därför åker de på i morgon igen när jag ska tillbaka för den slutliga uppgörelsen.
Vilket betyder, ytterligare en natt med bara tre timmars sömn typ.
Bäst för tidningarna att de kommer snart så jag får gå och lägga mig. Jag håller på att avlida här.

Saker jag har lärt mig om Wales

Wales.
Wales är ett land som ligger till väster om England. Det är ganska litet.
De har ett eget språk här, kymriska. Det påminner lite om gaeliskan, som de pratar på irland. Konstigt det där att de har ett annat språk än engelskan. Men på alla skyltar och så står det dubbelt.
Det regnar väldigt mycket i Wales. De senaste dagarna har det nästan regnat konstant.
Även om det har ett eget språk som man inte förstår så är alla lika snälla som de är i England. Men taxichaufförerna säger inte darling och love lika mycket här.

Enkelt konstaterande

Av tre timmars sömn blir man lite mossig i huvudet.

Det bästa är att det kommer att vara samma visa i morgon. Yeay!

Lucky me!

Plötsligt händer det, lyder ju en välkänd slogan.
Och plötsligt hände det.
Plötsligt stod de bara där, skorna ur mina drömmar.
Eller ja, en absoluta DRÖMskon var svart. Men i övrigt var den så nära jag kunde komma den sko som jag tidigare har försökt beskriva här i bloggen och som jag letat som en tok efter så länge.
Den stod när inne i en affär på Oxford Street när jag stod och väntade på att pappa och hans sambo skulle bli klara med sin sightseeing. Och jag var tvungen att slå till.
Bildbevis kommer, men inte just nu.

Just nu ska jag toksova. Jag har ett tåg som går om fem timmar. Där någonstans mellan nu och om fem timmar ska jag sova och klä mig varmt och få med mig alla grejer.
Var jag ska? Jag ska åka och träffa en namne. Och en tiger.

Regnkläder

Så blev det höst i London och regnet bara vräker ner.
Tur att man är kittad med gummistövlar och parkas med luva.
Stövlarna invigdes i dag, och luvan på parkasen funkar alldeles utmärkt som substitut när man inte orkar släpa på paraply.


Tada!

Som ni ser är jag inne i ett provrum. På Cos närmare bestämt. Jag kunde inte låta bli att springa in en snabbis där efter att jag hade varit på 3 och fixat en dongel. Det låg ju ändå på vägen till Tesco...
Fick jag med mig något därifrån? Har Pippi Långstrump flätor?



Multo cool svart klänning med luva. Oj oj vad jag ser framför mig hur jag kommer att missbruka den där luvan efter några glas.



Snajdig grå tröja. På just den här bilden ser man inte exakt hur snajdig den är, men den har skinndetaljer på axlarna och ner som ett ok på ryggen. Och så är den lite sportif så där.

Och luggen är klippt! Ska bara bli lite längre så är den helt perfekt.

Londonhelg

Jaha, fjärde helgen i London på väg.
Nu har jag snart varit här i en månad. Var tog den tiden vägen liksom?

Och helgen då? Jo, det blir väl mest jobb.
Pappa och hans sambo kommer till stan i helgen, så jag tänkte försöka hinna träffa dem. Kanske bjuda dem på middag på lördag.
På söndag ska jag åka till Wales på äventyr.

Vad ska DU göra?

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0