Nej men hallå lilla helgen!

Sol, lön och långledigt skanderar expressen.se just nu.
Lön - ja, sol - ja, långledigt - nej.
Måndag är vanligt arbetsdag för oss stackars expressenjournos. Och tror ni kvällen kommer att spenderas med någon rolig aw. Nej, nej, här ska jobbas. Aja, man kan inte ha kul jämnt. Typ.

Men sen blir det fin helg och den ska spenderas på följande sätt:
Besöka badrumsbutiker för stundande badrumsrenovering. Kul!
Vinklubb med sleepover i Huddinge. Kul! (på riktigt)
Soffhäng och mys och träning. Kul! (på riktigt).

Valborg? Ingen aning än så länge. Det blir var det blir.

Valborg schmalborg

Enligt säkra källor är det Valborgsmässoafton på måndag.
Eftersom det är på en måndag är det vanlig arbetsdag och för mig alltså arbete till tidigast 18.

Jaha, ska man alltså hitta på något på valborg? Känns ju otroligt trist att åka hem och typ gå till gymet. NÅGOT vill man ju göra.
Men inte sugen på att gå på krogen. Inte heller på att åka till Uppsala. Jobbar ju dessutom hela dagen.
Helst hade jag velat åka till London, men det gick i stöpet.
Nu är jag mest sugen på att äta någon god middag och sen gå och kolla på en eld i typ Vasaparken.
Så får det nog bli.

Veckans bästa: mat

Eftersom jag försöker lägga om min kost så handlar det mesta av min tid om mat just nu.
Vad jag ska laga till middag, vad jag ska hitta för alternativ till potatis, ris och pasta och så vidare.

Därför är det inte så konstigt att jag listar veckans bästa matögonblick, tycker jag.

# Den salta karamellglassen på Bouqueria i måndags. Yum!

# Lax i ugn med hemmagjord röd pesto.

# Världens godaste laxrullar från sushiställe inne i stan. Finsushi till fulsushipris, mittemot Åhléns. Man tackar!

# Kvällens fredagstacos. Kommentar överflödig.

I morgon blir det femrätters på slott i Dalarna. Jag hoppas att någon av de rätterna ska kunna placera sig på topplistan. Trist annars liksom.

Tips: så fixar du lätt en hjärtattack

Ät stora mängder god mat och drick vin till. Flera dagar i sträck. Sov lite. Rök lite för mycket. Toppa med potatis, prinskorvar och hallonkladdkaka. Gärna två bitar. Med grädde. Några mandelägg från Anthon Berg. Och några till.

Sätt sen på dig träningskläder. Spring upp för en backe på ca 50 meter, med lagom lutning. Upprepa 20 gånger. Ta sedan en powerwalk på ca 30 minuter. Avsluta med två tokbranta backar.
Klart!

(Fast de stora mängderna blåsippor under promenaden vägde upp.)

Rör för fan inte min stol

Alltså jag blir så trött.
Har fått nya stolar på jobbet. Eftersom jag har en problemrygg är det väldigt skönt efter år på dåliga stolar.
Fick hjälp av ergonomen att ställa in stolen eftersom den är mer tekniskt invecklat än Apollo 13.
Började känna ryggvärken släppa. Skönt.

Så är man borta i några veckor. Vad händer när man kommer tillbaka? Någon jävel har snott min stol. Och ändrat inställningar!
Så nu måste jag börja om och ryggen är ond igen.

En lapp med följande text ska därför fästas på min stol:
"RÖR EJ. VARJE GÅNG NÅGON LÅNAR OCH ÄNDRAR INSTÄLLNINGAR DÖR EN SÖT KATTUNGE/HUNDVALP/NÅGOT ANNAT SÖTT DJUR DU TYCKER OM".

Det kanske kan få klåparna att hålla sig borta.

Helgen - med betyg

Trots inställda planer och annat tråkigt blev den inte så pjåkig ändå helgen.
Så här blev det.

Fredag:
Skrev Let's dancekrönika, åt hemlagad gi-pizza och drack ett glas rött. Tog en taxi till Skanstull vid 23-tiden för att möta upp på Jon och Niklas hejdåfest. Träffade massa söta människor som jag inte hade träffat på länge. Drack tre öl. Åkte tunnelbana hem och fick sammanlagt vänta på tuben i 40 minuter. Kom hem vid halv fyra. Somnade.
Betyg: 3 getingar.

Lördag:
Sov till tolv, åt en macka med ägg och tomat. Var lite sliten. Sparkade ut mannen, tog en promenad till Solna C för att handla. Åt två cheeseburgare. Hann inte träna. Städade av lägenheten lite snabbt, slängde in en hel rostbiff i ugnen. Svängde ihop nån förrät, en thailändskbiffsallad och en gi-blåbärspaj och tog emot tre fina kompisar och ett mycket sött barn. Drack mycket bubbel och vin och åt pommes pinnes för första gången sedan 1986. Skickade hem den sista vännen vid tresnåret och fick en väldigt full man i utbyte. Somnade.
Betyg: 5 getingar!

Söndag:
Sov. Vaknade. Sov lite till. Gick upp. Städade undan det sista och lagade frukost till mycket bakis man. Skrattade mycket åt hur bakis mannen är. Skickade honom i säng igen. Surfade lite. Tittade på flygresor. Bokade hotell i Baku. Funderar (i detta nu) på att hoppa ur onepiece och gå till gymmet. Men sover nog lite i stället.
Betyg hittills: 3 getingar.

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0