Heja Sanna

Alltså det här med offentlig amning kan ju tydligen diskuteras till döddagar.
Jag har som bekant ammat mig genom hela den här stan, London och ett par ställen till och jag har mött både uppmuntrande blickar och surisar som mumlat och högt sagt att det visst är okej att göra vad som helst på restuarang nu för tiden. Suck.
Ja, det är okej att äta på restuarang, både för mig och mitt barn. Konstigare än så är det inte, kärring.

En som liksom jag tycker att det är världens mest naturliga grej är Sanna Bråding som publicerar jättefina bilder där hon ammar sin unge.
Några av mina favoritbilder på Elliot är när jag ammar honom. Det är det närmaste vi har kommit varandra, och något så otroligt fint i vår relation. Något mellan bara honom och mig, som ingen kan ta från oss och som jag saknar nu när det är avslutat.
Amning är inget att skämmas för och det ska vara vår förbannade jävla rätt att amma var vi vill. Det är det mest naturliga som finns. Ju.
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0