Pajala - a fashion metropol

Helt oanat.
Det bor små fashionistor i Pajalaborna.
Via Ullis som nu är bosatt i Pajala långt upp i helskotta får jag rapporter om att de som bor i byn går till affären endast iklädda långkallingar.
Ullis tycker att det är förjävligt att de går ut i endast dessa noppiga saker, utan t-shirt eller något som täcker rumpan.

Jag, å andra sidan, vill applådera de fantasirika Pajalaborna.
Jag tänker såhär.
De sitter och tittar i tidningarna, de hör om det på radion, de ser tv-människorna nere i fjollträsk.
De inser att tights är höstens modemåste (eftersom allt kommer lite senare till resten av landet. Vi här i Sthlm! hade ju tights och leggings redan i vintras).
Men - var i hela friden ska man komma över tights. Det är inte så att modebutikerna duggar tätt i down town Pajala.
Däremot, finns det gott om långjalingar att införskaffa.
Jag skulle även gissa på att den genomsnittliga Pajalabon äger mer än två par långjalingar.
Om vi inte kan komma till berget får berget komma till oss tänker dom och löser det på sitt eget vis.

Alltså startar de sin egen variant av det populära tightsmodet, men i en norrlandsversion.
Alltså bär de långjalingar utan byxor utanpå.

Och jag tycker inte alls att Ullis ska förfasa sig över att de inte har något som täcker deras långjalingklädda bak.
Brudarna på Stureplan går runt i tights utan någon tisha som täcker deras behinds, så varför ska Pajalaborna täcka sina noppiga Gällivarehäng? Nej precis.

Tess säger: You go girls and boys!
Era små smygfashionslaves.


Kommentarer
Ullis

Fy fan vad roligt. Hade jag inte haft bra knip hade jag pinkat in my pants

2007-09-27 @ 20:29:51
URL: http://ullis.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0