Jag mötte Lassie

Jag har träffat ganska många kändisar genom åren, svenska som utländska.
Många riktigt stora stjärnor som Lady Gaga, Jeff Bridges, Take That, Robbie Williams, Will Ferrell. David Cameron. Daniel Craig. Bruce Springsteen. Medlemmar i R.EM, Red hot chilipeppers. Och så vidare.
Jag har aldrig blivit riktigt starstruck, faktiskt. Imponerad ja. Kär, i Jeff Bridges som var helt fantastisk! Min absoluta favoritperson att intervjua. Så ljuvlig! Men inte starstruck.
 
Tills i går. Jag träffade Tom Cruise. Ja, DEN Tom Cruise. I cirka 3 minuter stod vi öga mot öga och snicksnackade i direktsänd live-tv och han skrattade åt mina frågor och var vänlig och cool och en sån jävla stjärna.
Och man insåg ju vilken ikon han faktiskt är. Nu i efterhand kan jag knappt fatta att det hände, att jag stod där och skakade hand med honom och hade det trevligt och frågade om han gillade sill och skinka.
Herregud, vem frågar Tom Cruise om han gillar sill liksom?
Jag tydligen.
 
Här, kan man kolla på intervjun. Vi sände live i 2,5 timme och där stod jag och höll låda, men det finns inte att se i efterhand tyvärr.
 
Så här såg det ut, när vi möttes, Tom och jag.
 
 


Kommentarer
Simpan

Hej Therese, jag såg dig på TV för en stund sen. Det var ett program om melodifestivalen 2012 ("Vägen till Baku") och i ett klipp frågar någon med en expressenmikrofon de nya programledarna något i stil med:"Varför blev det just er?" och så svarar Gina "Ja, de hittade väl inga andra" eller nåt sånt.

Tog ett ögonblick, sen hajade jag till och tänkte att oj det där var ju Therese Färsjö! Så då kom jag på att jag ej läst din blogg på ett tag och att jag borde skriva nåt.

Såg den där intervjun med Tom Cruise också, på Vakna med the voice tror jag? Eller kanske på expressens hemsida. Nåja, i vilket fall som helst.... Du lät väldigt säker och avspänd trots att du började prata om julbord och sånt. Lite som att "här står jag och pratar med en av världens största filmstjärnor och det är helt vardagligt och normalt". Du pratar verkligen bra engelska!

God jul vill jag också säga. :) Gissar att du läser dessa rader någonstans utomlands. I Sverige är det kallt och mulet och slasket har frusit på till is så man kan knappt cykla och snön har smält från träden och hunnit bli grå vid vägkanterna så du missar inte så mycket. Jag som precis började gilla vintern en aning innan den visade sig från sin fulaste sida. Men det gör inte så mycket för det är fint med all julskyltning och sånt.

Svar: Hej där. Var verkligen längesen jag var inne på bloggen. Tack snälla för allt beröm och för din kommentar!
vikankalladetmittliv

2012-12-18 @ 14:50:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0