Lockar utan locktång

Jag såg ett inlägg på en annan blogg på den här sajten, om hur man kunde göra lockar utan locktång. Eftersom det tar typ tusen år att locka mitt hår och jag inte är världens bästa på det heller tänkte jag att det var värt att prova.

Tog en variant där man sover med knut. Jag har en sån där "doughnut" som man gör knutar av, men hittade inte den, så tog en gammal strumpa, som jag klippte av tårna på.
Så här gör man:
1. Sätt upp håret i en hög tofs på huvudet. Håret ska vara torrt, men behandla gärna med någon locksprej eller mousse innan för bättre hållbarhet. (Mitt hår är superglatt så jag måste ha något innan för att det ska hålla).
2. Ta din doughnut eller strumpa som du har format till en ring och trä den över tofsen. Placera den precis vid topparna.
3. Se till att håret hela tiden hålls spänt, eller så spänt det går. Mitt är lite uppklippt så vissa testar blev inte så spända. Rullar doughnuten/strumpan nedåt, så att håret lägger sig runt. Dra åt så att det är någorlunda spänt.
4. Sov.
5. Ta ut mojängen, skaka huvudet och fixera lockarna som du vill ha dem. Eventuellt kan man behöva fixa till lockarna vid ansiktet med lock- eller plattång.

Så här såg det ut när strumpknuten var på plats. Uppifrån alltså.
 
Och så här blev resultatet.
 
 
Helt okej och snygga lockar, tycker jag. Mitt hår blev lite torrt och sprött, vilket beror på sprayen jag använde, dessutom var det ganska skitigt innan. Jag ska experimentera med lite olika produkter för att se vad som blir bäst, men jag fick väldigt många komplimanger för mina lockar i går på jobbet och på TV3-festen i går kväll.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0