Nöjd!

Det här har helt klart varit en härlig helg. Med tanke på att sista helgen i januari kan vara rätt deppig har den ju varit helt fantastiskt bra.

Den inleddes helt fantastiskt härligt med min och Hjärtats 13-års dag i fredags. Instruktioner kom via sms och efter jobbet gjorde jag ett stålmannaombyte och gick från osminkad jobb tjej till klänningsklädd toppenpingla och fräste sen iväg. Fördrink på Reisen i gamla stan och sen hade Hjärtat bokat bord på Le Rouge. Jag har velat gå dit jättelänge, så det var ju bara hur härligt som helst. Älskar inredningen med tunga röda sammetsdraperier och soffor som man kan sitta i och dämpad belysning. Som gjort för en härlig middag.
Otroligt gott var det dessutom. Vi smaskade i oss krabbsallad, ravioli med skogssvamp och tryffelbuljong, dovhjortfilé, supergoda franska ostar och så lite efterrätt på det. Rekommenderas varmt!

Att sen få inleda lördagen med crumpets var ju inte heller helt fel. Precis som det var ganska fab att avsluta den med tre timmars karaokesång på K Karaoke på Odenplan.

Och idag har jag varit ett litet flitigt bi. Städad hemma, promenerat till K, P & V i Hornsberg och fikat, bakat, lagat mat och bjudit mamma och pappa på fika.
Snart lite jobb, och sen kommer jag nog att somna ovaggad efter en i sin enkelhet grym helg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0