Ny taktik

Jag sover som ett ruttet ägg på nätterna. När jag väl somnar så sover jag gott ett par timmar, sedan vaknar jag någon gång mellan halv tre och halv fyra och sover sedan oroligt tills det är dags att gå upp. Sedan sover jag oroligt någon timme till och kommer därmed försent till jobbet eller får tokstressa och kommer ändå försent till jobbet.
Har försökt lägga mig tidigt för att på så sätt iaf få några bra timmars sömn innan det är dags att vakna där i vargtimmen.

Men nu ändrar jag taktik. Trots att jag måste gå upp svintidigt i morgon kommer jag i kväll att lägga mig runt midnatt. Detta i hopp om att sova förbi den där tiden då jag vaknar, i vargtimmen. Skam den som ger sig liksom.

För att hålla mig vaken planerar jag att gå på bio, Sherlock Holmes två. Den är slut tjugo i tolv. Fördelen med att bo bredvid bion är att jag då kommer att vara i säng, tandborstad och klar vid midnatt.
Tror att detta, i kombination med hemlagad svampsoppa och vitlöksbröd och Hjärtat kommer att bli en toppentisdagkväll.
Som föregås av en tisdag med solsken, roligt jobb och världens godaste köttfärssåslunch.

Det finns alltså hopp om mänskligheten, trots nyheten om att Stefan och Krister släpper en iphone-app.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0