Veckans bästa samtal

Jag pratar ju med ganska många människor i mitt jobb. I bland korta telefonsamtal som egentligen avslutas direkt efter att jag har presenterat mig, ganska ofta där den jag pratar med endast säger "ingen kommentar" och så i bland längre intervjuer i typ trekvart.

Veckans bästa samtal hölls med en nyvaken Olle Ljungström som satt i en bil med en kompis.
Det lät ungefär så här:

Olle: Ja, det är Olle.
Jag: Hej Olle, det här är Therese Färsjö på Expressen. Jag hade bestämt med Johnny på TV4 att jag skulle ringa dig nu.
Olle: Jaha (surt).
Jag: Ja, jag ringer om "Så mycket bättre".
Olle: (fortfarande surt och lite hånfullt) Jag misstänkte kanske det ja.
Jag: Hur mår du, är allt bra?
Olle: en lång sur utläggning om att han sitter i en bil i regnet och han är nyvaken och inte så intresserad av att prata i telefon.
Sen, en sekunds tankepaus.
Olle: Vänta, visst var det vi som pratade sist, på pressdagen!
Jag: Ja?
Olle: Men det minns jag ju som särdeles angenämt och trevligt. Förlåt. Jag har en press på mig att alltid låta så sur som möjligt för att samtalet ska bli kort. Det var inte meningen att DU skulle behöva ta del av den surgubben.

Sen blev det typ världens trevligaste och bästa samtal.
Han är härlig den där Olle. Fin, liksom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0