En månad senare

Alltså jag är så kluven nu.
En del av mig är glad och stolt. En annan del av mig missnöjd och nere.

Jag har kört en månad med fitnessfighten. Det är ett program där man tränar 60 minuter om dagen, varje dag i 30 dagar, efter ett speciellt träningsupplägg. Kondition och styrka. Utöver det äter man enbart 1500 kalorier om dag, äter var tredje timme, massa proteiner och så vidare.
Det är tufft som satan, och när jag skulle börja så såg jag det som ett test för mig själv. Att se om jag verkligen klarar av detta. Och det har jag gjort, så därför är jag väldigt stolt.
Jag, som inte är en träningsperson, som ger upp så fort det blir minsta jobbigt, har alltså tränat stenhårt i 30 dagar i streck. Inte en enda vilodag under 30 dagar. Stört.
 
Men samtidigt känner jag mig besviken. Jag hade hoppats på så mycket större resultat av denna månad. Jag har fått resultat, absolut, men inte så stora som jag hade hoppats på. Och det har stått i princip stilla sedan dag 20. Jag har inte blivit den skinnybitch jag hoppades på.
 
Varför ska man vara så här? Varför kan jag inte vara nöjd med det jag har åstakommit?
Nänä, i stället ska man gå och må dåligt för att man inte har åstakommit tillräckligt.
Jävla tjyvsits, som man säger.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0