Vet ni vad det blir?

Den absolut vanligaste frågan jag får som preggo är om vi vet vad det blir. Och eftersom vi har valt att inte ta reda på kön i förväg blir reaktionen när jag svarar just det oftast väldigt väldigt höjda ögonbryn. Tänk er som hon meteorologen Pia som spår väder på SVT.
Jag har förstått att de flesta tydligen tar reda på könet nu för tiden. Och det står ju alla fritt att göra som man vill, men för mig har det hela tiden varit en självklarhet att inte tjyvkika vad Pyret är för en.
Jag vill ha det som överraskning och morot under förlossningen. Att jag sen inte kan gå loss och köpa rosa prinsessklänningar eller tuffa killkläder innan barnet är fött spelar ingen roll, för jag tänker mig/hoppas bli en sån där cool förälder som inte bejakar de trötta könsidealen utan lika gärna kan klä min pojkbebis i rött och rosa som min flickbebis i blått och coolt.

Pyret kommer helt enkelt få se ut som en groda oavsett om det är en kille eller tjej. Så traditionell är jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0