Jul jul, strålande jul?

Lillkorvens första jul. Jag har alltid älskat julen medan pappan i huset är så där imponerad. Men nu har vi ju lillkorven här och även om inte han fattar så mycket än ska det bli mysigt att få fira med honom.

Medan han sover i vagnen kokar jag mjölkfri chokladkola, det visade sig ju att han var allergisk mot mjölkprotein.
I eftermiddag ska jag in till stan för lite egentid i form av mani+pedi. Om jag är busig kanske jag slinker in på en pub och tar en öl också. Men schhh, säg inget till pappan.
I morgon ska jag baka saffransbullar med mandelmassa och min traditionella julkaka med frukt och sprit. Mycket sprit.

Det enda som saknas är då snön. Spöregn och 5 plusgrader är ju så där stämningshöjande.
Men, om jag måste välja mellan snö i år och nästa år då korven går och kan åka pulka så väljer jag ju så klart nästa år.
Och en sak har jag lärt mig: det blir jul och Kalle Anka även utan snö. Det var jul förra året också när vi var i Thailand. Dock utan Kalle Anka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0