Deppigt värre

I dag är ingen bra dag.
Jag är så less på att vänta på bebisen nu. Jag är klar med att vara gravid. Klar med halsbränna och tung mage.
De senaste dagarna har jag också fått tillbaka min yrsel. Väldigt energikrävande när hela världen av och till gungar som om man befann sig i värsta stormen till havs.
Att jag fick sova hela natten utan att vakna en enda gång är min räddning i dag.
 
I går fick våra goda vänner sin lilla son, två veckor för tidigt. Deras lilla var beräknad 12 dagar efter Pyret, och även om jag hela tiden varit inställd på att gå över tiden har jag tänkt att de skulle vara sist ut i det gäng på ca 6 par som skulle få barn under våren och sommaren. Nu blev det vi i stället. Även om jag är väldigt glad för deras skull är det påfrestande för ett psyke som redan är less på att vänta, trots att det är två dagar till beräknad födsel.
Och jag har ju hela tiden varit inställd på att Pyret ska komma senare än beräknat, men nu har alla andra, även de som fått sitt första barn, fött tidigare. Då blir man ju ännu mer otålig.
 
Oh well, nya tag i morgon. Det är ju ganska tråkigt att deppa också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0