En lång väntan

Annars då?
Här händer det inte mycket. Jag väntar mest på den där ungen som ligger och göttar sig i min mage.
Allt är klart, väskan är packad och jag går här och försöker fördriva tiden.
Sover en stund på dagen nästan varje dag, som en klubbad säl, eftersom jag sover så dåligt på nätterna.
I går bjöd jag pappa och storebror på frukost svintidgt efter att brorsan hade landat på Arlanda vid halvsjusnåret. Sen åkte jag till Huvudstabadet och simmade 20 längder. Förflyttade mig sen ca 50 meter ner till Mälaren för att sola och ett premiärdopp i ett kallt men skönt hav. Åkte hem. Sov. Tog en dusch och drog iväg för att äta middag med Hjärtat och Maria S på Grodhavet. Sjukt trevligt och gott.
Kom hem och hade så mycket sammandragningar att Hjärtat skärrad la fram numret till förlossningen på Danderyd inom nära räckhåll.
 
Gick in i vecka 40 i dag. Sex dagar kvar tills Pyret är beräknad. Sov uselt. Gick upp tidigt för att ha en heldag på biografen Grand med fyra filmer, men fick åka hem efter den första eftersom det levde om så mycket i magen. Tänkte att det kanske var på gång, men nu är det lugnt igen, så hen blir nog kvar där inne ett tag till.
Just nu ligger jag på sängen och svär över att grannen renoverar och stambyter just nu när jag vill vila. Har halvslumrat till två avsnitt av "Nineties" och klurar nu på om jag ska baka en sats blåbärsmuffins, försöka bringa någon ordning i det tredje världskrig som är min garderob eller försöka ta en tupplur i bilningsoljudet.
Mer spännande än så blir det nog inte i dag, om inte bebis bestämmer sig för att komma ut.
Så jag fortsätter väl att vänta. Och vänta. Och vänta.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0