Regn hos mig

Så var man alltså föräldraledig då. Märklig känsla.
Har iofs semester just nu, men det är ju för att slippa använda föräldradagarna.
I går gick jag in i v 38 och Pyret är därmed färdigbakad och kan komma när som helst. I går fick en kompis sitt andra barn 1,5 vecka för tidigt. I våras kom en annans första tre veckor för tidigt.
Jag är förvisso helt inställd på att gå över tiden, men måste kanske tänka tanken att den kan komma tidigt.
Men inte i dag, för den blivande pappan är på skärgårdsövernattning utan bilförbindelse.
Och så vill jag gärna hinna med lite saker jag har bokat in, som vaxning och pedikyr.

Men jag förbereder mig. Kläderna är tvättade, sängen håller jag på att bädda och allt är köpt eller beställt. BB-väskan ska packas.
Det känns så otroligt märkligt att vi snart är en till i familjen, och både jag och Hjärtat börjar bli rejält nervösa nu.
Samtidigt som jag bloggar buffar Pyret runt i magen. Tänk att hen snart inte ska vara där längre, utan ute hos oss.
Den tanken är så svindlande att den är svår att ta in.
Men samtidigt helt underbar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0