Den magiska knappen

Av BVC-sköterskor, erfarna föräldrar, barnpsykologer och andra experter på bebisar får jag höra att när bebisen fyller tre månader är det som att trycka på en knapp, och det blir en helt ny bebis.

Elliot blir tre månader på fredag och jag är nu mycket nyfiken på den där magiska knappen. Var någonstans kommer den att dyka upp tro?
Jag tänker mig att den växer ut på ryggen. Men borde jag inte ha sett någon antydan till den, nu när det är så nära?

Det kanske inte är någon knapp egentligen, utan en lucka. En lucka precis som på barndomens Skrållan-docka, där man öppnade och bytte skiva. Satte i den röda så att dockan skrattade. Bytte tillbaka till den blå, och Skrållan grät igen.
Om det är så ska jag byta till den röda skivan kvickt, och kasta bort den blå.
Den vet vi ju redan allt för väl hur den låter...



Kommentarer
Mats

Låter som att det är jobbigt. Det blir bättre. Jag lovar! Men, även sedan, som för mig nu, är det jobbigt ;) Kämpa Therese!

2013-10-18 @ 21:51:18
URL: http://arhammar.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0