Mitt 2013


Lite sent kanske, men jag kan ju inte alltid blogga om bebisen. Så jag snodde det här av Susanne. Det handlar bara delvis om bebisen.
 
Gjorde du något år 2013 som du aldrig gjort förut?
- Födde barn.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
- Jag hade inga nyårslöften. I år har jag däremot lovat att vara den en tålmodig och kärleksfull mamma och fru.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Ja, Frida, Helena, Kerstin, Helene, Susanne, Mattias & Anna, Sven & Anna, Emilie med flera. 
 
Vilka länder besökte du?
-Thailand och Belgien.
 
Är det något du saknat år 2013 som du vill ha 2014?
- Sömn.
 
Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
- Den 18 juli då Elliot föddes.
 
Vad var din största framgång år 2013?
-Att jag tog mig genom först en helvetesförlossning, sedan en förlossningsdepression sedan sömnlösheten från helvetet.
 
Största misstaget?
- Att jag inte vägrade att bli igångsatt.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Nej, inte mer än förkylningar och sånt skit.
 
Bästa köpet?
-Resan till Thailand (fast den köpte vi 2012).
 
Vad spenderade du mest pengar på?
- Elliot.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Jag grät glädjetårar när Elliot föddes. Resan till Thailand gjorde mig också riktigt glad.
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
- Aviciis Wake me up som spelades hela tiden under vår förlossning.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Varit ledsen.

Hur tillbringade du julen?
-Hos mamma och pappa i Oxelösund.

Blev du kär i år?
- Ja, i Elliot.
 
Favoritprogram på TV?
- Korrespondenterna. Såg överlag väldigt lite på tv.

Bästa boken du läste i år?
-Jag har läst sjukt mycket böcker eftersom jag recenserat för Expressen Söndag. En fick fem getingar, men jag minns inte vilken det var.
 
Största musikaliska upptäckten?
-Att barnvisor är så svåra att komma ihåg!
 
Något du önskade dig och fick?
-Lite ytligt, men jag önskade att jag skulle tappa mina graviditetskilon fort, och det gjorde jag på två veckor. Däremot fick jag inte en bebis som sov, vilket jag hade önskat mig.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
-Var på Expressens sommarfest, höggravid och glad.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- En bättre förlossning och om jag hade sluppit må så dåligt när Elliot var nyfödd.

Vad fick dig att må bra?
- Elliot, Hjärtat, familjen och mina vänner.
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
- Jude Law, as always.

De bästa nya människorna du träffat?
- Tjejerna i min mammagrupp är väldigt fina.
 
Mest stolt över?
- Att jag är mamma och hitills verkar klara det ganska bra.
 
Högsta önskan just nu?
- En hel natts sömn och en utekväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0