Obeskrivligt liten

Jag var uppe på vinden för att sortera ut lite bebiskläder att ge till en kompis som väntar barn.
Små gulliga tygstycken i storlekarna 56, 62 och 68.
Och när jag stod där bland påsarna och sorterade så slog det mig hur yttepyttesmå vissa av Elliots gamla kläder var. Så overkligt små.
Lika overkligt som det kändes när jag för ungefär ett år sedan tvättade de där små kläderna och hängde på tork i torkrummet, samtidigt som Pyret sparkade i magen, lika overkligt kändes det nu att han har varit så där liten.
Men jag vet ju hur de där små första kläderna i strl 56 var alldeles för stora på honom när Hjärtat klädde på honom för första gången på BB. Hur vi hade valt hans första outfits med omsorg bland allt vi hade köpt.
I höst är det en annan lite bebis som får bära en del av kläderna. Och en annan mamma som håller en obeskrivligt liten bebis i sina armar för första gången. Magiskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0