Fisk och ärtor med magsaft, mums!

Tre saker som händer i bebisbubblan just nu: 

1. Mamman ska åka på springbreak! Eller ja, tjejhelg i Halmstad. Vin, spa, nattklubb, tjejhäng och TVÅ nätter i egen säng utan bebis. Alltså TVÅ! Fatta lyxen! Sista helgen i maj, längtar till månen och tillbaka. 

2. Kräks, kräks och idel kräks. Lilleman är magsjuk och har kräkts hela natten och en del även i dag. Inte så jätteharmoniskt att vakna klockan ett på natten av en dusch innehållande panerad torsk, potatis, gröna ärtor, kvällsgröten och lite bröstmjölk på det. Och så hjälplös man känner sig när ens lilla hjärta bara kräks och kräks. 

3. Men alltså så bra våra nya interaktiva tider är! 1177 är ju bra och ger råd, men en annan bra grej är bloggen Barnakuten som jag länkar till här. De skriver så bra om vätskeersättning och amning vid magsjuka. Men så hade jag några funderingar, och vet att en av läkarna som skriver den är med i amningshjälpens grupp på Facebook, så jag ställde en fråga där och taggade henne och en timme senare hade jag fått svar. Man måste ju bara älska't! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0