Min taktik

Hjärtat ringer och undrar hur det går med godispåsen.
Fan, det här med att skriva om sånt på bloggen är ingen bra idé.
Hjärtat läser ju bloggen. Vilket innebär att han också får reda på mitt kanelbulle-godis-muffins-osv-intag.
Jag kan alltså inte smygäta.
Förvisso märker han ju det ändå, på mitt midjemått.

Men, det enorma intaget just nu är en taktik.
Det är jävligt svårt att hålla sig ifrån sånt skit när man jobbar kväll. Men det här är mitt sista kvällspass, för sen går jag tillbaka till att vara dagreporter, så då kommer det inte att vara samma problem.
Och, som jag tidigare nämnt ska jag göra en detox nästa vecka.
Därför svullar jag nu. Dels för att jag sedan inte får göra det, eftersom detoxen ska vara ett startskott på min viktnedgång. Och dels för att jag tänker att om jag svullar ska jag må illa som fan, och tycka att det ska bli skönt att rensa ut skiten och inte vilja stoppa i mig sånt skit mer sen, förutom i måttliga mängder vid sällan skådade tillfällen.
Och det funkar kan jag säga.
Jag känner mig så jävla äcklig just nu. Fy fan, en hel jävla mängd godis som kloggar igen alla mina porer, täpper till artärerna och lägger sig som en stor fettring runt min mage.
Fy helvete så äckligt.

Jag äcklar mig själv.
Taktiken har alltså lyckats.


Kommentarer
Mini

Detoxdrinken som man ska intaga på morgonen smakar inget vidare. Men nu jävlar ska här detoxas.

2007-08-25 @ 12:17:22
Fröken T

Fick du tag på vetegräs? Jag behöver info om hur det går. Ska börja på onsdag. Handlade surkål och en massa annat i går. Hittade inte maskroste och ärtskott, men det måste jag väl kunna hitta någonstans. Lycka till! Kram!

2007-08-25 @ 16:08:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0