Brunch

Jag vet. Knaperstekt bacon, äggröra och american pancakes med lönnsirap går inte hand i hand med viktnedgång.
Snarare lönnfethet.

Men. Jag kunde inte motstå brunchen på Cafe Vero på söder i dag. De hade ju pannkakor, som jag var så sugen på.
Jag är - principiellt - emot brunch där man själv inte får plocka vad man vill ha från en stor buffé. Jag gillar inte så där larviga tallrikar där de har lagt upp vad de tycker att jag ska äta på min brunch.
Särskilt efter att jag glad i hågen knatat iväg till Sirap som alla berömt så mycket, och blivit tokbesviken. Vilket floppställe! Överreklamerat och dyrt.

Fast, tallriken på Vero var faktiskt bra. Det fanns lite olika att välja på och innehållet var godkänt. Det enda man kan anmärka på var att de två pannkakorna var naturella, och om man köpte pannkakor som egen rätt kunde man få både blåbär, banan/choklad, äpple/kanel osv osv. Men, klart godkänt i alla fall.

Så nu sitter jag här, lönnfet och pannkaksmätt.
Eller nej, inte mätt i alla fall. Det är faktiskt sex timmar sedan jag åt.
Åh, jag får väl späka mig resten av kvällen helt enkelt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0