Fucking november

"Som om det smällt av en atombomb någon mil utanför stan. Ett jävla kallt dis som förgråar hela ens existens.
Det är en november som aldrig vill ta slut. Ett töcken som äter sig in i allas själar, grumlar våra hjärnor, suger livslusten ur en.
Nej, ingenting är särskilt kul."

Så skriver min före detta arbetskamrat Klas Lindberg i sin blogg.
Och jag håller med honom. November suger så jävla fett. Tänk, i oktober pratade jag om vilken fin höst det här har varit och jadajadajada.
Men så kom november, och det var helt utan överraskning. Det var lika grått och kallt och jävligt som det alltid är den här förbannade årstiden.
Det enda bra med den är att hjärtat föddes i november. Men det är liksom 33 år sedan, så det får anses preskriberat och inte längra användbart på pluslistan. Alltså kvarstår bara en hel jävla hög med minus.

Men jag har goda nyheter till Lindberg och alla andra som mår dåligt över denna hatets månad.
Det tar slut. Vi kommer inte för alltid gå omkring i en verklighet som mer liknar Mordor än Sverige.
November har dessutom bara 30 dagar, inte 31 som december.
Alltså är det bara fyra dagar kvar av det gråa kalla.

Så cheer up - snart väntar gråa kalla december.


Kommentarer
Fon Jorsling

Suger fett? Nej, Therese, riktigt så illa är det inte. Testa att börja käka Naturdiet-snacks istället. De med chokladsmak är faktiskt helt okej.

2007-11-28 @ 15:06:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0