Ja jävlar

För att citera min lagkamrat Nicklas: Haha! Ja jävlar!
Ungefär så kan gårdagskvällen sammanfattas.

Det blev en ytterst yster och lyckad fest.
Den bjöd på ölhävartävling, blåbärssprit och - musikquiz som Stefan så briljant hade knåpat ihop.
Förra festen hade vi ett oförberedd introtävling. Jag briljerade med mina kunskaper och blev inte utan anledning kallad saker som autistisk och så vidare.
Nu hade jag blivit utmanad av Lovisa och det var upp till bevis.
Stefan hade gjort ett riktigt seriöst musikquiz där det var tre ronder, 15 låtar i varje rond, fem grupper med tre låtar i varje där man skulle kunna artist och låt och dessutom lista ut den röda tråden.
Där sprack det, trodde jag. För det första så har jag och Stefan inte riktigt samma musiksmak så jag har inte alls koll på hans musik. För det andra är det här med röda tråden inte riktigt min grej, har jag fått erfara från Pet Sounds quiz.

Vi blev i allafall indelade i lag och jag och Nicklas fick vara Avskrapet.
Och haha! Ja jävlar vad vi rulade!
Vi vann alla tre ronderna. Och vi vann då också totalt med 97 poäng. Tvåan hade 72 eller något.

Skönt att man fick visa var skåpet ska stå.

Här är två glada vinnare.
image87

Vid tre snåret smög jag iväg från festen, ramlade till t-banan och vidare till Odenplan för bussfärd hem. Köpte en mosbricka och en cola på mojjen på Odenplan medan jag väntade på bussen. Åkte hem, kräktes och somnade.
Ridå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0