Kom jul, kom.

Blä.
Så känns det i dag.
Jag har ingen som helst lust att gå på ett femdagars pass.
Jobbar till och med söndag. Sen är jag ledig till och med juldagen och så börjar jag jobba igen på annandagen.
Egentligen ska jag väl vara nöjd över att jag enligt schema är ledig både jul- och nyårsafton i år, men jag ångrar att jag inte tog lite ledigt i mellandagarna. Jag har bokstavsdagar att ta ut som ändå förfaller vid årsskiftet.

Jag vill bara vara ledig, julstöka, mysa med familjen, gå ut på juldan. Inte jobba på Körslaget. Inte skriva om Stjärnorna på slottet.
Äta knäck och överbliven julmat, det är mer min melodi.

Hur som helst skulle det vara skönt med semester.
Det tråkiga i sammanhanget är att jag inte kommer att ha någon riktig semester förrän i september. Det, om något, känss tungt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0