Fredag likamed shoppingdag

Mitt Hjärta har, till skillnad från mig, en ganska begränsad garderob.
Han är, till skillnad från mig, inte så bra på det här med shopping.
Han spenderar, till skillnad från mig, inte ganska mycket tid och pengar varje månad på att handla nya kläder.
De senaste tillskotten i hans garderob har antingen inhandlats av mig, eller av honom på semestern typ.

Därför blir jag väldigt glad de gånger han påpekar att vi måste shoppa lite till honom. Jag tycker nämligen att det är väldigt kul.
Problemet är bara att vi aldrig hittar något. Eller, fel. Jag hittar massa saker, men han fastnar aldrig för nåt.
När han fyllde år förra året fick han bland annat i present att vi skulle gå på stan och så fick han köpa vad han ville och jag skulle betala. Blev det något? Svar: Nej.

Men. På fredag, när båda är lediga, ska han och jag gå på stan och shoppa kläder till honom. Och den här gången tänker jag inte låta honom åka hem förrän vi har minst tre nya plagg med oss hem. Så är det bara.
Det kanske blir en tuff utmaning, men jag är beredd att ta mig an den.
Mitt hemliga knep stavas a-l-k-o-h-o-l. För den enda gången som det har gått bra att shoppa för honom var efter sisådär  en fyra-fem öl.
Därför är det vi som inleder med en vinlunch, innan vi ger oss ut på shoppingstråt. Sen ska det nog bli handla av.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0