Klart för fest

Nej då, jag har inte gått i idé.
Jag har fixat och fejat och donat och handlat och lagat mat och allt möjligt inför familjens ankomst och mitt 30-årsfirande i morgon.
Jag fyller inte än, men familjen kommer och firar mig i morgon. Det har bilats upp från Malmö, och det bilas från Oxelösund och Gävle.
Eftersom de tar sig tiden för att komma hit måste jag ju anstränga mig tillbaka.
Så. Därför har det städats och fixats. Jag har fasadklättrat för att putsa utsidan av vår inglasade balkong som var helt pollenerad. Sjukt jobbigt kan jag meddela. Värsta akrobaten fick man vara.
I stället för att ligge ute i solen och njuta av det fantastiska vädret som har varit har jag varit på Ikea, storhandlat mat, strukit gardiner, plockat undan till förbannelse.
Det har bakats paj, skrubbats 2,5 kilo färskpotatis, helstekts fläskfile, marinerats kycklingspett.
Jag har skickat en bakfull fästman till Ikea för att köpa de där hyllorna som inte fanns sist.
Jag har skrivit en lista till en bakfull fästman på saker han ska göra när jag jobbar.
Jag har beordrat en vid det här laget ganska less fästman att borra upp diverse saker.

I morgon ska det lagas mer mat, städas lite till och bakas tårta.

Chefen Christina nästan häpnade i går när jag berättade om mina insatser.
–När man bara kan göra en pastasallad, sa hon.
–Pastasallad är för amatörer, sa jag inte men jag tänkte det.

Så. Familjen. Nu kan ni komma. Nu tror jag att allt är klart. Ska bara jobba klart, sova några få timmar, lägga bubblet på kylning, laga lite mer mat  och städa lite till. Sen så.


Kommentarer
christina

Du är så finkänslig att jag blir helt rörd!

2008-06-10 @ 23:38:36
Tess

Vissa kallar det finkänslig. Andra "vara lika perfekt som min mamma"-komplex. =)

2008-06-11 @ 11:34:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0