Etnorestaurang etnoschmestaurang

Som sagt.
Etnorestuarang var på schemat i går.
Som hårt arbetande reportrar är det inte alltid man hinner med det där med ordentlig middag.
Men i går, när Charlotte och hennes team åt middag passade vi på.

Vi ville hitta en restaurang med genuin serbisk mat. Lokala specialiteter som man inte kan uttala namnet på.
Och efter en lååååång taxifärd genom hoods där vi enades om att inte kliva ut om det var så att taxin skulle stanna kom vi fram till ett litet ställe.
Lars Johansson gjorde tummen upp och vi gick in med stor förväntan.

Först var vi sjukt skeptiska, men - det visade sig att det var ett bra drag.
Typ tolv rätter, massa inhemska ostar, en get och en gris senare rullade vi ut i en taxi.
Vi kunde först inte bestämma vilken mat som var godast. Men, efter att Lars uttalat den numera klassiska domen var saken biff. Eller gris snarare.
"Grisen vann på pepparroten", löd nämligen herr Johanssons dom.

Min fina kollega har också skrivit om upplevelsen.
Jag lägger in lite bilder senare.

Sen väntade introtävling på hotellrummet. Och jag kan säga att jag sopade mattan med mina konkurrenter. Ja, Pappa Pop, Lars och Sven alltså.
De var sjukt imponerade över mina autistiska drag. Bara en sån sak som att ta "Kall stjärna" med Mauro Scocco på mindre än en sekund... Det ni.
Kanske blir det en repris senare under veckan - om de vågar.

Ja just det, kvällen bjöd ju också på stor underhållning av Svempa bempa som strippdansade till Rysslands bidrag och hårdrocksdansade till Azerbadjans. Fantastiskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0