Schlagerextra!

Fyra saker jag tycker att ni ska kika lite extra på i morgon:
  • Kroatiens mannen i den vita hatten - 60 år senare. Ni kommer att fatta vad jag menar när ni ser honom.
  • Ani Loraks sexdans. Säga vad man vill om sexdanser, men oavsett läggning kan vi nog enas om Ukrainskan är hetare än ett ångstrykjärn.
  • Charlotte Perrelli så klart. Hennes nummer är fortfarande det mest proffsiga. Jag är bara lite rädd för att det är f ö r proffsigt.
  • Italiens ostschlager. Förlåt. Men jag gillar den.

Däremot - skampåle och dumstrut på samma gång till:

  • Bulgariens lökiga Prodigystöld är ju bara för usel. Skämmes tamejfan!
Och så en bubblare:
  • Georgiens blinda sångerska sjunger "Peace will come". Under veckan har de arrangerat en fredsmarsch, låtit en rullstolsbunden flicka dela ut information i pressrummet, samt släppt ut fredsduvor.
    Jag vet inte jag, men jag får för mig att det kan gå hem i de krigshärjade delarna av östeuropa. Budskapet om fred alltså.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0