Nästa weekend

Ännu en jobbehelg är strax slut.
Som vanligt rann den förbi ganska obemärkt.
Jag har bevittnat hysteri utan dess like i Idolstudion.
Sett Tony Irving åka ut i ett otroligt händelselöst "Stjärnor på is" och sett Bygglovs-Matte vinna kändishoppningen i Stockholm Horse show.
Mer spännade än så var min helg inte.

Ingen rolig utgång, inga trevliga middagar och inget adventsmys.
Eller, jo lite adventsmys hanns det med i förmiddags innan jobbet. Två julstjärnor och en adventsljusstake är på plats, och lite alkoholfri glögg och en lussebulle slank ner. Sen jobb, jobb, jobb, jobb, jobb.

Men nästa helg, oj oj oj. Då tar jag igen för förlorad ledig tid.
Då går jag på spabehandling, glöggfest och finmiddag med föräldrar och fästman.
Sen blir det dop för brorsdotter och en glöggfest till.
Och så blir det nog lite julmarknad på Skansen med fina familjen Jutterström-Wahlström. Mys!

Och i veckan ska jag klicka hem alla julklappar på nätet. Jag älskar att köpa julklappar och pyssla, men det är inte själva stressa och trängas i affärer-köret som skapar julkänslan. Det är ju att slå in paketen, och sen att ge bort dem. För att underlätta beställer jag på nätet. Så otroligt skönt.

Dessutom ska jag spela Laserdome och gå på två trevliga luncher med två sjukt trevliga människor.
Men först jobb i två dagar till. Och i morgon ska jag chefa över Nöjet. Något jag aldrig har gjort förut.
Men det ska nog gå bra. Återkommer med rapport i morgon.
Nu blir det hem och sova så jag orkar ta hand om mina undersåtar kl 10 i morgon bitti. (Egentligen är de ju mina kollegor, men det kändes så skönt att få skriva det, när jag nu för en gångs skull får leka chef....)


Kommentarer
Ingoman

På vilka sidor köper du dina julklappar? Behöver tips.

2008-12-01 @ 10:34:42
URL: http://www.ingoman.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0