Projekt bröllopstårta

Jag är gräsänka i helgen och tänkte passa på att göra massa tjejiga saker.
Typ ha tjejmiddag, bli odrägligt full och kanske sjunga singstar.

Men. Jag ska också baka. Jag och min bakande vän Mini ska provbaka bröllopstårta. Hur galet låter inte det projektet?
Det är inte säkert att det verkligen blir den tårtan som ska avnjutas den 5 september, utan det är mest ett experiment.
Receptet har jag komponerat ihop själv, och tårtan kommer att bestå av chokladbotten, marängbotten och jordgubbs- och rabarbermousse. Överst lite passerade jordgubbar och sedan marängstänger på sidorna hade jag tänkt.

Jag lovar att återkomma med bild och smakbetyg när den är bakad och smakad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0