Girl is back in town

Sådärja. Årets skidsemester avklarad utan brutna ben, men med en jävla massa härvor. Snöhärvor, mintuhärvor, bastuhärvor - you name it. Jag återkommer till väl utvalda delar när jag fått ordning på hjärnan och har sorterat ut intrycken.

Nu sitter jag i soffan igen och är sjukt trött men lider ändå av den inte så lyckade kombinationen insomnia och söndagskli i kroppen. Hjärtat sover i sängen sedan nio och katten har efter att ha sovit i mitt knä intagit en plats bredvid mig i soffan.
Jag har läst min mail, kollat min facebook, scannat av alla bloggar och andra viktiga sidor. Jag tvingas zappa mellan apdåliga program (just nu är det en medelålderskvinna som gråter på SVT1 och idioter som slår sig fördärvade på MTV. Däremellan sport och dåliga krigsserier), och har så att säga ingen som helst ursäkt att inte gå och lägga mig.

Förutom hungern då, som är stor, eftersom jag endast har ätit en pizza idag. På Öjes i Järvsö. En fjällen-klassiker.

Vad annars är nytt? Vi tog ett öråd och bestämde oss för att det blir Åre nästa år. Nåt annat liksom.
Och så peppar jag inför morgondagen, då jag ska ha skönt och soligt söderhäng med Sara och Alvin, och mysmiddag med finfisarna Sara och Amina på kvällen.

Jo just det. Jag är ledig i nästan två veckor till. Tänkte att ni kanske vill veta det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0