Snö!

Oj oj vad det har snöat nu i två dagar.
Det snöade faktiskt redan i lördags, lagom till vår luciafest, men den snön la sig aldrig.
Nu ligger det däremot ett 5 cm tjockt täcke på marken. Hoppas att det får ligga kvar.

9 dagar kvar till jul. Ingen stress, än. De flesta julklapparna är köpta, resten orkar jag inte stressa över.
Just nu planerar jag julbak. Eller mest julgodistillverkning faktiskt.
På önskemål från tomtemor ska jag även i år, för fjärde året i rad, göra rocky road.
Men den tryffel jag brukar göra får stryka på foten. I ställer blir det fudge på råsocker, chokladdoppad kola med havssalt/polkagrisströssel och tam da dam.... julkaka med frukt, sprit och choklad!
Den sista rackaren ser jag mest fram mot. Bildbevis utlovas efter baket.


Kommentarer
Heidi

Vad härligt det låter med snö!!! Här i Göteborg är det grått och regnigt som vanligt...suck! På alla löp står det "Snö i HELA Sverige", men Göteborg hör visst inte dit. Jag som alltid fått höra att det är Skåne som inte hör dit... ;-) Förresten så föreslår jag en ny länk på din sida "recept på julgodis" - lät ruggigt gott alltihop! =)

2009-12-15 @ 16:58:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0