Jobbfest!

Sommarfest på jobbet i morgon, på tidigare beprövad plats. Mycket trevligt, men eftersom det är utomhus (fast under tak) kan det bli lite kallt.
Har kollat väderleksrapporter (knarkar www.yr.no these days, överlägset bästa vädersajten) och det utlovas sol och hyfsat varmt. Blir najs. Och betyder att den outfit jag har funderat ut också kommer att funka.

Förra året fyllde jag 30 där på nattkröken, efter klockan tolv alltså. Fina jobbmänniskorna hade nedräkning till 00.35, det klockslaget jag är född alltså, och stod upp och sjöng så fint för mig. Mycket fint.
Sen blev det drinkar och taxi till Naglo och shots och champagne.
Sen vinglig taxifärd hem.
Jag avslutade firandet med att kräkas utanför porten. Som en liten revolt mot den uppnådda åldern liksom.

Även det här året är det födelsedag efter tolvslaget. 31 är förvisso inte så mycket att hurra för, men lite firande måste det bli.
Tror att jag skippar kräket dock.


Kommentarer
Ullis

låter mkt trevligt. Vi ska gå på opera på vår sommarfest, en söndag dessutom men det ska bli väldigt roligt det också :o)

2009-06-16 @ 19:50:11
Fröken T

Wow, ni är alltså kulturella på era jobbfester! Vi dricker bara massa sprit. Det närmaste kultur vi kommer är när vår vd sjunger och spelar gitarr. =)

2009-06-16 @ 22:38:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0