Budgetspecial oktober

Det är inte bara regeringen som har en budgetplan.
Även Tess har planerat några åtgärder. Och oktober kommer att bli en prövningens tid kan jag säga. Ett litet experiment, för att se om jag kan klara av det.

Tre åtgärder under oktober månad
Under oktober ska jag:
1. Inte använda något av mina kredtikort, om det inte är i jobbet.
2. Inte åka okynnestaxi. Dvs inte åka taxi till jobbet bara för att jag är sen, eller åka taxi till en fest eller en träff bara för att jag är sen.
3. Låta bli att impulsshoppa saker som inte behöver, eller behöver för den delen. Detta gäller kläder, mat, skönhetsprodukter - ja det mesta.

Vojne, vojne. Det kommer att bli tufft. Men jag ska klara det. Jäklar vad stolt jag blir om jag klarar det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0