Update

Om helgen varit bra?
You bet!
Med risk för att låta ofantligt gammal; jäklar vad mycket man får gjort om man inte är ute och festar sent och slipper vara bakis.
Nej nej, det har inte varit en vit helg, men ändå ganska lugn.

Den började ju helt perfekt med Kexets uppståndelse. Som har hållit i sig. Även i dag fick den sig en liten tur.
Och så blev det ju svennebanan-fredag med tacos och rödvin i soffan och så trötta att vi inte ens orkade kolla på en film utan såg några avsnitt av Tintin i stället. Japp, tecknat. Tintin - till månen tur och retur. Sjukt bra.

I går hängde vi på Gröna Lund i sex timmar i solen med alla andra vippare som ville åka karusell gratis.
Premiär för Kvasten och Vilda Musen för Anton, och Alicia fick åka bilarna tillsammans med storebror.
Vi skippade sockervadd och popcorn och gick all in på vinet i stället. Två glas rosé senare och promenad i solen längs strandvägen. Pretty sweet, om du frågar mig.

En timmes gubblur medan DIF förlorade hockeyn på tv och sen hoppa i klänning och in till skybaren på Royal Viking för att möta upp en alldeles fantastisk människa - norska vännen Reidun.
Drinkar i baren, sen en sen middag på Kungsholmen, ringrostig norska som hämtade upp sig förvånande snabbt och massa massa skratt. Reidun är en av de mest fantastiska människor jag känner, och jag hade turen att få tillbringa ett år med henne i Bergen OCH turen att hon kom till Stockholm och hälsade på den här helgen.

Och i dag. Städdag i föreningen med korvgrillning i solsken. Fika med fina vänner. Tur med kexet, och så lite houswifeinsatser när jag svängde ihop en fläskfilégryta med kantareller, körsbärstomater och timjan.

Nu lite vin, Lindts choklad med havssalt och soffhäng. Ja, jag är 30 +. So?



Kvällens goda mat. Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0