Hett villebråd

I know, I know. Jag har fortfarande inte berättat den långa versionen av den 2 december.
Men det är inte därför jag skriver nu.
Nej, för i dag var man tjejen hela dan om man var svensk journalist. Vilket jag ju är.

Platsen: domstol i London. Begivenheten: domstolsförhandlingarna för Julian Assange.
Efter att ha stått där utanför sedan sju på morgonen (jag var först! Före Sky och BBC.) i fem minusgrader var det ganska uppiggande att få alla andra journalisters uppmärksamhet.
Alla ville fråga och intervjua. Jag gjorde tv-intervjuer med kanadensisk och japansk tv. Pratade med journalister från Kroatien, Kanada, Australien och UK. Och nobbade Al-Jazeera när de ville ha en tv-kommentar (för att jag inte hann).

Sedan domstolsförhandling, galen trängsel för advokatkommentar, livetv för webben och så hem för att skriva.
Pust.

Nu tidningarna. Sen sova!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0