2004 - I Stockholm

Vilket år. Nu började det hända grejer.
Först flytt ner till Stockholm för praktik hela våren. Bodde inneboende hos militären Rolle, tillbringade mer tid än jag borde på Campus och Chilis redaktion och längtade efter Hjärtat som var kvar uppe i Norrland.
Åkte upp till Umeå en sista gång för examination och examensfest. Färdig journalist! Drömmen förverkligad!


Examensfest. Jag och Ullis.                 Kerstin och jag på Hultsfred.

Började jobba på Södermanlands Nyheter i Nyköping under sommaren. Mitt första riktiga journalistjobb. Fortsatte på hösten. Letade lägenhet som en tok i Stockholm. Hjärtat sålde sitt hus i Söderhamn. 1 september blev vi äntligen sambos, på 46 kvadrat i Traneberg. Lycka över att kunna bråka om disken, och inte behöva säga hej då till varandra på söndagkvällen. 4,5 års mer eller mindre distansförhållande var över.

Började jobba på Karolinska Institutet på hösten och träffade Amina. Som tyckte att jag var en bimbo i min rosa kappa och blonda hår. Jag tyckte hon verkade pretto och ytlig. Så fel man kan ha.

Hjärtat fyllde 30 och hade fest med Anki. Jag överraskade med en snabbresa till Rom.
Fortsatte min och Saras tradition att åka på kryssning. Hur många blev det egentligen de där åren?



Hade en väldigt konstig frisyr, med en slags mohikan högst uppe på huvudet i slutet av året. Det måste förmodligen ha slagit slint i huvudet när jag kom på det idén.



Kommentarer
Ullis

Tack för din återblick de senaste åren, är glad över att ha fått dela några av dem med dig! Blev väldigt glad och sentimental när jag läste inläggen och hur mycket roligt vi varit med om. Svårt att slå Thailand och utbildningen, men även sakerna vid sidan om som förfesterna i källarlägenheten på Brogatan och kvällarna bakom baren eller chefandes på Kamenski. Är verkligen ledsen över att jag inte kunde komma på bröllopet. Önskar verkligen att du får se Hugo snart och att det blir verklighet att planerna att komma hit upp. Massor av kramar.

2010-01-31 @ 12:14:46
Tess

Ja, vi har många härliga minnen som vi delar. Och det blir ju fler, eller hur? Självklart blir planerna att komma upp verklighet! Måste bara bli lite vår först. =)

KRAM!

2010-02-02 @ 11:09:57
Annie

Vilken fin blogg du har! :D

allt bra med dig idag? :))

2010-02-02 @ 11:20:03
URL: http://anniepannii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0