Nyårsresumé

2010. Vem såg den komma liksom?
Eller ja, det gjorde man väl, men ni fattar. Det känns ju helt sjukt. Eller som Johan sa i bilen på väg hem från Söderhamn i lördags: "2010 - och vi kan fortfarande inte flyga själva."

2000 firade jag in milleniumet i Berlin. Känns inte riktigt som igår, men nästan. Var tog de här tio åren vägen?
På tal om det, det kommer en liten sådärn krönika snart, trots att jag sa att jag inte skulle göra någon. Men så insåg jag att man kanske borde summera 00-talet ändå. Låtsas ha levt livet. Varit sådär lyckad och happy och hela kittet liksom.

Nyår då? Jo men det var ju några fab dagar uppe i norr.
Vi gjorde O´learys i Southport osäkert på Pop V/S soul, åkte tefat nerför galet brant backe i solsken och 17 minusgrader, firade in nyåret i fula plastsolglasögon (Jag hade tequila-sunriseglas, bara en sån sak), drack galna mängder champagne, blåste av stoora bomber och slog nästan ihjäl varandra när vi spelade sällskapsspel.
Vi slog också rekord i tittning av dåliga filmer. Först "Femte elementet" dagen före nyår, sen BÅDE "Ivanhoe" och "Robin Hood - Men in tights" på nyårsdagen.

Nu är jag tillbaka på jobbet och tröstäter apelsinchoklad. Att vara nyttig är för en gångs skull inte ett nyårslöfte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0