Världen - Tess: 1-0

Helt ärligt. Jag håller på att bryta ihop här.
Jag orkar inte mer just nu.

Inte nog med att jag just har klivit av ett pass där jag har jobbat sju dagar i streck, totalt 95 timmar, med både nöjeschefande och prinsessbröllop.
Den sovmorgon som jag så hett eftertraktat och sett fram emot i morse förstördes klockan åtta när tidigare nämnda byggjobbare intog grannlägenheten och fortsatte bila bort kakel från badrummet vägg i vägg med mitt sovrum.
Ni som har haft grannar som har bilat bort kakel vet vad jag pratar om. Ni andra, ni kan inte ens föreställa er oljudet.
Det är som om någon skulle stå med slagborr och borra i din pannlob. Ungefär så.

Borta var alltså den sovmorgonen. Provade att lägga mig i soffan, med öronproppar, men ljudet var lika högt.
Till slut tog jag kudde och filt och tog min tillflykt till bilen(!). Tamejfan om ljudet inte till och med hördes ner dit, men med sätet nedfällt så långt det gick lyckades jag sova en stund.

Okej, i väg till tipsbutiken för att hämta ut födelsedagspaket som pappa skickat som jag inte hann hämta ut under helgen eftersom jag jobbade i princip dygnet runt.
Fram med avi och legitimation. Men där tog det stopp. Surgubben som jobbar där påpekar det står ett namn på körkortet och ett annat på avin. Jag förklarar att jag nyligen har bytt namn och inte hunnit få mitt nya körkort.
Han kräver intyg. Jag säger fuck you och går därifrån. (Fast jag sa det inte högt)
Seriöst, hur svårt ska det vara. Jag orkar inte åka tillbaka dit nu. Måste samla kraft först.

Nu, amerikanska ambassaden. Eftersom vi har bytt namn ställer det till en jävla massa grejer inför USA-resan.
Flygbolaget säger att vi måste kontakta resebyrån för att byta namn. Resebyrån säger att de inte tillåter det, men att det är okej så länge det står samma namn på pass och flygbiljett. Kruxet är ju att det inte är samma namn som finns registrerat på personnumret. Och det är inte typ Norge vi ska resa till.
Därför måste jag kolla med ambassaden vad de säger. I värsta fall måste vi köpa nya flygbiljetter för typ 10 000.

Åh, vad har jag gjort för att förtjäna detta. Har jag verkligen så dålig kharma?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0