Påskbestyr

I vanliga fall brukar vi åka hem till mina föräldrar eller upp till Söderhamn på påsken.
Vilket betyder att jag inte behöver bry mig ett dugg om påskmiddag eller andra påskbestyr.

Men i år kommer hela familjen hit, och som vanligt när det vankas besök går ju jag bananas och slår knut på mig själv för att fixa och pyssla och dona.
Så nu planeras det middagar och efterätter och bak, och om man kanske inte skulle ta och köpa hem lite påskris och grejer till balkongen, och så ska det storhandlas och lagas och städas och...
Jag blir så trött på mig själv, för jag kommer ju att förbanna mig tusen gånger om för att jag ska vara så ambitiös, men sen ändå kommer jag att vara supernöjd efteråt när alla tyckte att maten var god och att det var fint städat.

Just nu funderar jag på det här med polkagrisparfait. Vad ska man servera till den? I receptet föreslogs knäckflarn, men fan heller att jag ställer mig och bakar det. Någon måtta får det faktiskt vara på ambitionsnivån.
Finns det något annat som passar? För det känns liksom futtigt att inte servera något alls till.
Tips mottages tacksamt.


Kommentarer
Kerstin

Mysigt med påsk på hemmaplan! Maken och jag stannar också hemma i år (orkar inte åka bil 13 timmar enkel väg till fjällen i år).

Pyssla lite lagom du och njut sedan av alla trevliga kommentarer!



Jag tror sådana där tunna havreflarn skulle passa super till polkagrisparfaiten (som jag gärna skulle ta receptet på).



Kram!

2010-03-29 @ 15:41:06
Anonym

Tack för kommentar. Tyvärr var det just sådana där havreflarn som du menade som det tipsades om. Som jag inte riktigt orkar baka tror jag. Här är iaf receptet på polkaparfait. Hoppas ni får en mysig påsk!

Kram!



http://www.kokaihop.se/recept/polkagrisparfait

2010-03-29 @ 15:43:59
sofia

Ett tips till din påsk!



Jag tycker att du kan göra en kombo av det du tänkt. Polkagrisdröm. Det är både polkagris och kex i samma. Busenkelt...

kerstin

Jag tänkte mig att du skulle köpa dem förstås! De finns att få tag på lite överallt.

2010-03-29 @ 21:17:21
kerstin

annars skulle det ju passa super med noblesse choklad också! mmm snacka om att man blir sugen..

2010-03-29 @ 21:21:08
Tess

Mycket bra tips där, tack tack. Just nu lutar det åt att jag serverar med maränger och chokladsås, men noblesse var ju förstås också en smaskig idé.

2010-03-30 @ 11:13:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0