A beautiful day-ay

Det finns ju flera låtar som handlar om en vacker dag. Den som jag har använt till rubriken är ju U2:s.
Sen har Stereophonics gjort en som heter "Have a nice day". Nästan samma sak.

Men dagens soundtrack är ändå ett annat. Som fick mig på strålande humör.
Scenario: Jag försover mig. Vaknar en kvart innan jag börjar. Får tokstressa. Ta en huvudvärkstablett eftesom jag har sovit så hårt.
Får hälla i mig kaffe och slänga i mig två mackor på stående fot för att inte hungra ihjäl.
Ja ni fattar, en situation som skulle kunna förstöra min dag big time.
Men så är det sol ute. Och jag har en fin outfit som jag är nöjd med. Och så sitter jag där i taxin, och just som jag ska betala och kliva ut, så går "All you need is love" igång på radion i taxin.
Ja just det, "All you need is love" med Beatles, som vi hade som utgångslåt på bröllopet. När solen sken och vi var lyckliga och nygifta och alla gästera spelade kazoo i refrängen.
Alltså är den dagens soundtrack.



Här "tågar vi ut" till låten




Kommentarer
Elin

Underbara ni! :)

2010-05-12 @ 11:16:34
URL: http://mossbergsfrugan.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0