Hej då lilla Anna

Oj då, sa Irlands svenska låtskrivare Lina Eriksson när jag pratade med henne tidigare i kväll, apropå att Sverige åkte ut ur ESC.
Ja, oj då, det är väl det minsta man kan säga om det gigantiska antiklimax som blev efteråt.
Jag fick så ont i magen. Och känner så enormt mycket för lilla Anna.
Hon var så nervös så nervös när hon sjöng, det hördes ju. Men ändå strålade hon som en sol.
Och efteråt var det bara ledsamt och sorgset. Och inget Sverige i tävlingen på lördag.
Luften gick ur, som en annan låtskrivare sa till våra utsända på plats.
Skittävling, vi kanske ska göra som resten av Europa och skicka ett plojbidrag nästa år. Det verkar ju funka bättre.


Kommentarer
Ullis

Med tanke på konkurrensen så var det märkligt att Europa inte röstade fram henne. Men. En det var en riktigt tråkig och intetsägande hisslåt som försvinner så fort radion slutat spela den. Jag hade inte förväntat mig så mkt heller (fick upp hoppet däremot när exempelvis Holland visade upp krafterna). Trist för henne däremot, hade nog dessutom räknat med att gå vidare.

2010-05-29 @ 21:57:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0