How high can you go?

Samtal med Greta, snart 4 år, inför besök i lekparken.
Greta: Ska du ha de klackskorna när vi går och gungar?
Jag: Ja, det ska jag.
Greta: Kan du gå i så höga klackar?
Jag: Ja, det kan jag. Jag har nästan alltid höga klackar. De här är inte alls höga mot vad jag har när jag ska på fest. (Skorna i fråga var kängor med ganska liten klack).
Greta, storögd: Hur går du då? Så här? Går så mycket på tå som hon bara kan.
Jag: Ja, typ så.
Greta: Min mamma har aldrig klackar. Bara ibland om hon ska på fest.

Samtal med Maja, 6, och Axel, snart 8, på väg till namngivningsfest.
Maja: Kan du gå i så höga klackar?
Jag: Ja.
Maja: Är inte det svårt?
Jag: Nej, inte speciellt. Man får öva lite i början bara men när man har det så ofta som jag är det inget konstigt.
Axel, trippandes på tå: Kolla, jag kan också gå med så höga klackar.
Maja: Men, hur ska man öva då?
Jag: Jag vet inte, man får väl bara börja och öva liksom. Fast inte innan man är 20.

Jag undrar vad de kära barnen hade sagt om dagens skoval. Som jag till och med har på jobbet!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vikankalladetmittliv

eller i alla fall ett försök till det

RSS 2.0